OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Landstinget i Värmland erbjuder hälso- och sjukvård och tandvård av allra högsta kvalitet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Med cirka 7300 medarbetare är vi en av länets största arbetsgivare.
Landstings-IT ansvarar för att utveckla, förvalta och tillhandahålla IT-tjänster till den värmländska hälso- och sjukvården. Vi ser till att verksamheten har en effektiv och säker informationshantering och vi deltar i alla utvecklingsprocesser för att fånga upp behov och krav samtidigt som vi tillför vår kompetens för att hitta de bästa lösningarna.
IT Verksamhetsstöd arbetar med verksamhetsutveckling med stöd av IT. Inom enheten arbetar IT-arkitekter, verksamhetsutvecklare och förvaltningsledare i olika projekt och uppdrag tillsammans med hälso- och sjukvården för att utforma ett bra IT-stöd för vården i Värmland. Vi söker nu en förvaltningsledare.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en förvaltningsledare till enheten IT-Verksamhetsstöd.
Förvaltningsledaren ansvarar för att driva och koordinera förändringsarbete. I uppdraget som förvaltningsledare kommer du också vara kundansvarig för Landstings-ITs externa kunder och partners såsom privata vårdgivare, kommuner och andra intressenter. Du kommer bland annat jobba med avtalshantering samt framtagande och paketering av tjänster och dokumentation av dessa. Du jobbar både med egna uppdrag och i utvecklingsprojekt med många inblandade.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av förvaltningsledning eller arbete med kundansvar. Du har erfarenhet av eller intresse av att fördjupa dig inom områdena tjänstedesign, verksamhetsutveckling och projektledning.
Din profil innehåller också relevant akademisk utbildning. Du har god kunskap om systemförvaltning och systemadministration (ITIL och PM3)
För oss är personliga egenskaper oerhört viktiga. Här ser vi att är du självständig, drivande och målinriktad samt har ett mycket strukturerat arbetssätt. Du har serviceanda och också god samarbetsförmåga och kan prioritera mellan arbetsuppgifter. Du är en god lyssnare och en tydlig kommunikatör som engagerar andra. Du är positiv och ser problem som utmaningar istället för hinder. Om du har dessa egenskaper så hoppas vi att vi får möjlighet att hälsa dig välkommen till vår vardag.
Arbetet kan medföra resor i jobbet varför körkort B är ett krav.
ÖVRIGT
Inför anställning ska du som sökande kunna uppvisa ett utdrag från polisens belastningsregister som du lämnar till chefen i oöppnat kuvert.
Utdraget får inte vara äldre än ett år.
Du hittar blanketten på www.polisen.se "blankett för begäran om utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister §9".
Du behöver bara beställa detta om du kallas till slutintervju.
Inför rekryteringsarbetet har Landstinget i Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lars-Göran Sundgren, chef utvecklingsstöd
054-61 91 73
Birgitta Mossberg, SACO
054-61 54 77
Sabina Jansson, Vision
054-61 76 68
Barbro Lindroos, chef för Service o förvaltning
054-61 91 94
Birgitta Mossberg, SACO
054-61 54 47
Göran Karlström, överläkare
054-61 90 55
Peter Furster, projektledare
054-61 42 82
Niclas Widström, chef IT-System
054-61 91 83
Åsa Kvarnström, Vision
054 - 61 86 77
Barbro Lindroos, chef IT för Service o förvaltni
054-61 91 94