OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en driven förvaltningsledare med stort intresse för kommunikation och marknad?
Vi söker en driven och engagerad förvaltningsledare som vill arbeta i en medlemsorganisation som gör skillnad i samhället för dagens och morgondagens hyresgäster.
Din roll hos oss
Du har en nyckelroll som en viktig länk mellan verksamhet och IT och det är du som är första kontakt vid frågor och ärenden som uppkommer. Detta sker ofta ad-hoc och kräver snabb uppmärksamhet. Du arbetar med processutveckling och att öka medvetandegraden internt om digitala verktyg och dess funktioner. Du arbetar självständigt och prioriterar bland ärenden och ser till att verksamheten får ett tillförlitligt stöd. Vidare ansvarar du och ser till att processer och rutiner förvaltas på ett bra sätt. I din roll kommer du agera bollplank och coach samtidigt som du kommer att analysera och driva det digitala förändrings- och effektiviseringsarbetet framåt.
Du har mycket kontakt med leverantörer och säkerställer att dessa lever upp till sina åtaganden.
De digitala områden du kommer att driva framåt är framför allt webb, systemintegrationer, affärssystem och CRM system med flera.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har troligen eftergymnasial utbildning inom data/IT alternativt motsvarande kunskap via tidigare arbetslivserfarenhet. Du drivs av lärande, innovation och att överträffa gemensamt uppsatta förväntningar och mål.
Du är van att driva på och planera. Du är lösningsfokuserad, prestigelös och trygg i dig själv. Vidare ser vi att du har erfarenhet av följande:
• webb (EPI, WordPress och gärna fler webbverktyg)
• affärssystem, med fördel till exempel Microsoft Dynamics samt CRM system/integrationer
• Windows och Officepaketet
• Office 365, Sharepoint
• processer/incidenthantering (till exempel ITIL, pm3)
Att arbeta hos oss
Mångfald och humanistisk grundsyn är viktiga värden i vår organisation och en självklarhet för oss alla som arbetar här. Hos oss arbetar du i en idéburen organisation och möts av engagerade kollegor. Du kommer att få goda utvecklingsmöjligheter och bra anställningsvillkor. Hyresgästföreningen finns i hela landet och den här tjänsten är placerad på förbundskontoret i centrala Stockholm. På hyresgästföreningen.se kan du läsa mer om oss och titta på filmer där några av medarbetarna berättar om hur det är att arbeta på Hyresgästföreningen.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med House of Skills, vänd dig till Linda Freij på mail: linda@houseofskills.se alt på telefon: 0739-613072.
Fackliga representanter är Josefin Moback, Saco 010-459 11 43, Berit Belgacem, Handels 010-459 11 03 och Kristina Sjöberg, SJF 010-45 92 152.
Vi intervjuar löpande för tjänsten så ansök gärna så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!
Om Hyresgästföreningen
Hyresgästföreningen finns över hela Sverige, uppdelat på nio regioner och ett förbundskontor i Stockholm. Vi är cirka 9 000 förtroendevalda och 800 anställda som tillsammans arbetar för att du och dina grannar ska ha ett bra boende. Med en stark lokal närvaro i bostadsområdet är vi den naturliga mötesplatsen för boendefrågor. Vi arbetar för ett samhälle där alla ska ha rätt att bo, råd att bo och ha inflytande över sitt boende. På det sättet deltar vi i samhällsutvecklingen, driver på och tar ansvar för den.
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Wennergren
+46 8-41025282