OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha inflytande och känna delaktighet och samtidigt bidra till andra människors hälsa? Vill du känna arbetsglädje och yrkesstolthet? Då är vi arbetsgivaren för dig. Med patienten i fokus ger vi en effektiv vård med kunskap, kvalitet och känsla. Med din hjälp blir både vi och patienterna bättre – välkommen till Landstinget i Värmland!
ARBETSUPPGIFTER
Landstings-IT ansvarar för att utveckla, förvalta och tillhandahålla IT-tjänster till den värmländska hälso- och sjukvården. Vi ser till att verksamheten har en effektiv och säker informationshantering och vi deltar i alla utvecklingsprocesser för att fånga upp behov och krav samtidigt som vi tillför vår kompetens för att hitta de bästa lösningarna.
Verksamhetens omfattning är 7500 PC-arbetsplatser och 600 system i ett nätverk mellan våra sjukhus, mottagningar och enheter.
Arbetsuppgifter
Som förvaltningsledare ansvarar du för kontakten mellan IT och verksamheten gällande alla system som ingår i objekten Administrativt stöd, Information & Kommunikation, Personal.
Tillsammans med verksamhetsnära förvaltningsledare planerar och koordinerar ni alla aktiviteter som ingår i förvaltningen av de aktuella systemen. Du fungerar som delprojektledare i de aktiviteter som krävs av IT-avdelningen i exempelvis upphandling av ett nytt system, och till din hjälp har du övriga resurser inom IT-enheten.
Du blir också en del i det förändringsarbete som pågår, då vi just nu förändrar förvaltningsorganisationen och har påbörjat införandet av PM3 som förvaltningsmodell och ITIL som ramverk.
Tjänsten innebär ett nära samarbete med övriga verksamheter inom Landstinget, externa leverantörer och kollegorna inom Landstings- IT. För att bibehålla och vidareutveckla våra förvaltningsobjekt i den takt verksamheten kräver kommer du att arbeta inom följande områden:
Förvaltningsstyrning: Åtgärder för att styra förvaltningsorganisationen i syfte att nå överenskomna mål, t.ex.
•Prioritera ärenden
•Delta i beslut om förvaltningsplaner
•Planera och fördela arbetsuppgifter i förvaltningsorganisationen
Ändringshantering: Åtgärder i syfte att hantera förbättringsåtgärder och ändringar som initieras i förvaltningsobjektet eller dess närhet, t.ex.
•Genomföra kostnads/intäktsanalys för ändringar
•Ansvara för att ändringar testas och genomförs
•Releaseplanera
•Avveckling
Tillse att processer och rutiner är utarbetade för en stabil och kontinuerlig daglig drift, som exempelvis
•Felsökning och problemhantering
•Säkerhetskopiering
•Övervakning
KVALIFIKATIONER
Vi söker en driven person som kan arbeta självständigt. Du har erfarenhet av projektledning och planering och har förmågan att ta affärsmässiga beslut. Helst bör du även ha verksamhetsförståelse.
Det viktigt att du har en bra samarbetsförmåga och att du kan förstå de krav som ställs från verksamheten. Det krävs att du som person är noggrann, systematisk och serviceinriktad. Du är en god kommunikatör och tycker det är viktigt med dokumentation. I rollen är det viktigt att du tar egna initiativ och arbetar proaktivt med analytisk problemlösning. Vi kommer att fästa stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lars-Göran Sundgren, chef utvecklingsstöd
054-61 91 73
Birgitta Mossberg, SACO
054-61 54 77
Sabina Jansson, Vision
054-61 76 68
Barbro Lindroos, chef för Service o förvaltning
054-61 91 94
Birgitta Mossberg, SACO
054-61 54 47
Göran Karlström, överläkare
054-61 90 55
Peter Furster, projektledare
054-61 42 82
Niclas Widström, chef IT-System
054-61 91 83
Åsa Kvarnström, Vision
054 - 61 86 77
Barbro Lindroos, chef IT för Service o förvaltni
054-61 91 94