Förvaltningsledare med erfarenhet av ITIL, Stockholm

Förvaltningsledare med erfarenhet av ITIL, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca. 14 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Uppdragsstart: Enl. ök.
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Bakgrund

Rollen innebär ett nära samarbete med enhetschefer och tekniker. Du ingår i ett nätverk med andra förvaltningsledare där du förväntas bidra med förbättringsförslag och delta i aktiviteter som utvecklar förvaltningsarbetet.

Uppdragsbeskrivning

Uppdraget som Förvaltningsledare innebär att ansvara för att utarbeta en årlig förvaltningsplan och leda förvaltningens arbete för att uppfylla målen i denna plan. I denna roll ingår även ansvar för objektets budget, objektets avtal samt ansvar för att rapportera progress, KPI arbeten och utmaningar till styrgrupp.

Arbetsuppgifter:

- Ta fram och verkställa objektets förvaltningsplan
- Leda förvaltningen inom ramen för objektets förvaltningsplan och därmed ansvarsområden
- Koordinera och administrera pågående aktiviteter inom förvaltningen
- Rapportera till och driva aktiviteter i nära samarbete med enhetschefen och objektsägare inom IT
- Ansvara för objektets budget i nära samarbete med enhetschefen
- Upprätta och underhålla avtal med leverantörer
- Stötta objektets tekniker i det dagliga arbetet med allt från prioriteringar, inplaneringar av ändringar, processer och rutiner
- Bidra i pågående och kommande initiativ som kan vara relevanta för rollen


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Högskole-/universitetsutbildning 120p/180hp inom Data- eller Systemvetenskap alternativt motsvarande utbildning eller arbetslivserfarenhet
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet från roll som Förvaltningsledare och/eller Förvaltningsledare IT
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet att arbeta mot en budget och ha ett ekonomiskt ansvar
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av att hantera avtal och avtalsförhandlingar med leverantörer
- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av att arbetsleda team
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av PM3 eller annan etablerad förvaltningsmodell och erfarenhet av ITIL
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Arbetserfarenhet av att arbeta/leda ett infrastrukturellt objekt
- Arbetslivserfarenhet av att arbeta i säkerhetskänslig verksamhet


Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.

- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
- Förmåga att arbeta i grupp


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.


Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 juli 2022
  • Ansök senast: 15 juli 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


Service Owner/Tjänsteägare till Capio

Service Owner/Tjänsteägare till Capio

27 december 2024

23 december 2024

Leda Alvesta kommuns utveckling mot framtidens IT-infrastruktur

Leda Alvesta kommuns utveckling mot framtidens IT-infrastruktur

20 december 2024