Förvaltningsledare med kompetens inom verksamhetsutveckling

Förvaltningsledare med kompetens inom verksamhetsutveckling

Arbetsbeskrivning

Vi får samhället att fungera för människor på väg, på räls, i luften och på sjön. Därför behöver vi den bästa kompetensen. Vårt uppdrag är viktigt och har betydelse i vardagen – både för privatpersoner och företag. Vi är en arbetsplats där våra olika kompetenser samarbetar för att utveckla vår verksamhet.

Hos oss tar vi ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för olikheter. Som medarbetare bidrar du till en hållbar framtid.

Ditt framtida arbete

Sektion Utveckling ansvarar för verksamhetsutveckling inom områdena Fordonsregistrering, Skatter och Avgifter, Person/Intressent och det Effektiva mötet samt PUCK (Produktion Utskick Certifikat Kort). Vi samverkar med andra myndigheter och företag och vi deltar i internationella uppdrag.

På sektionen arbetar 20 personer som verksamhetsutvecklare, utredare och verksamhetsspecialister. Vi behöver nu förstärka sektionen med ytterligare förvaltningsledare till Person/Intressentområdet. Arbetet inom området innebär såväl utveckling av verksamhet som långsiktig förvaltning. Vi söker därför dig som motiveras av att arbeta med såväl förbättring och utveckling som med att kontinuerligt säkerställa och förvalta verksamheten.

Dina framtida arbetsuppgifter


• upprätta förvaltningsplaner inom olika projekt och verkställa mål
• koordinera, följa upp och administrera projekt och samarbeten inom myndigheten
• utveckla processer och frågor som är kopplade till hur vi hanterar personuppgifter och andra skyddsvärda uppgifter
• genomföra verksamhetsanalyser och identifiera utvecklingsbehov
• stötta linjearbete och projekt med processmodeller, analyser och verksamhetskunskap, ofta i samarbete med andra parter inom myndigheten
• delta i remissarbete, implementera nya eller förändrade regler och svara på frågor från externa aktörer

Du måste ha


• akademisk utbildning om minst 2 år med inriktning systemvetenskap eller annan motsvarande kunskap som vi bedömer likvärdig
• dokumenterad ledarerfarenhet eller arbetslivserfarenhet av verksamhetsutveckling/projektledning eller motsvarande med kopplingar till IT-stöd
• gedigen kunskap och erfarenhet om metoder och modeller som rör verksamhetsutveckling
• god förmåga och erfarenhet av att dokumentera och strukturera verksamhetskomponenter (processer, begrepp, regler och informationsmodeller) samt skriva analyser, beslutsunderlag och rapporter.

Det är meriterande om du också har


• kännedom om PM3 eller annan förvaltningsmodell
• arbetat inom en myndighet eller annan offentlig förvaltning
• arbetat med agilt arbetssätt
• arbetat med Sparx Enterprise Architect, Visual studio eller liknande verktyg.

Vi vill att du


• är nyfiken, har ett öppet sinne och vill utvecklas i takt med verksamheten
• är strategisk, lösningsfokuserad och har förmåga att se helheten
• arbetar strukturerat, är analytisk och kan beskriva dina slutsatser på ett enkelt och pedagogiskt sätt
• har god förmåga att kommunicera, samverka och skapa engagemang såväl internt inom myndigheten som externt med parter som branschorganisationer, media, företag och andra myndigheter.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

 
Mer information

Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Tillträde enligt överenskommelse, vi ser gärna att du börjar så snart som möjligt. Vi tillämpar normalt provanställning.

Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att man ska vara svensk medborgare och att säkerhetsprövning kommer att föregå beslut om anställning.

Du är välkommen att kontakta tf sektionschef Lisa Lundberg på 010-49 53 184 lisa.paglinglundberg@transportstyrelsen.se

Saco, Astrid Edlund och ST, Leena Sutela nås också via vår växel på 0771-503 503.

Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.

Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill. Därför behöver vi din ansökan senast den 19 april 2020 märkt med referensnummer TSG 2020-2701. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.

Välkommen att bli vår nya kollega!


Kort om Transportstyrelsen

Antal anställda:
Ca 1 870.

Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.

Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 13 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.

Huvudkontoret ligger i Norrköping.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Transportstyrelsen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 mars 2020
  • Ansök senast: 19 april 2020

Besöksadress

701 88 Örebro
None

Liknande jobb


Data Engineer

26 december 2024

BI/Beslutsstödskonsult

BI/Beslutsstödskonsult

23 december 2024

Stata expert

9 december 2024