OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker Förvaltningsledare (pm3).
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Centio Consulting Group AB och arbeta som konsult.
Tjänsten är på heltid.
Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga.
Uppdraget
Förvaltnings/utevecklingsledaren ansvarar för att, tillsammans med en förvaltningsledare från IT-avdelningen, utarbeta en årlig förvaltningsplan och leda förvaltningens arbete för att uppfylla målen i denna plan. I förvaltningen ingår såväl verksamhetsspecialister som produktledare och IT-specialister.
Konsulten agerar i rollen som förvaltnings/utvecklingsledare på verksamhetssidan för ett förvaltningsobjekt (PM3) som innefattar de IT-system som stöttar Svenska kraftnäts processer för Planering av Drift. För närvarande innefattar objektet ett tiotal system men en omorganisation är på väg.
Exempel på arbetsuppgifter är:
- Ta fram förvaltningsplan i nära samarbete med verksamheten
- Sköta rapportering och framtagande av beslutsunderlag till styrgrupp och objektsägare (OÄ)
- Leda förvaltningens arbete för att verkställa förvaltningsplanens mål inom givna ramar på ett kostnadseffektivt sätt, samt prioritera och besluta inom ramen för gällande plan
- Sköta leverantörsstyrning; avropa mot ingångna avtal samt se över befintliga avtal
- Initiera uppdrag utifrån gällande förvaltningsplan, samt koordinera och administrera pågående aktiviteter inom objektet. Leda förvaltningsmöten.
- Säkerställa att roller på operativ nivå i förvaltningen är bemannade, i samråd med resursägare.
- Upprätta och underhålla löpande förvaltningsdokumentation och rapporteringsrutiner.
- Stötta verksamheten på operativ nivå med att förtydliga processer och arbetssätt kopplade till förvaltningsobjektet
- Planera för mottagande av nya IT-system från projekt till förvaltning
- Agera projektledare och utvecklingsledare för utredningar eller mindre projekt relaterade till förvaltningsobjektet.
Krav (OBS, obligatoriska)
Flytande svenska i tal och skrift.
- Akademisk examen eller motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt som Svenska kraftnät bedömer relevant för uppdraget.
- Certifierad i ITIL Foundation eller motsvarande certifiering
- Minst 10 års erfarenhet från leda verksamhetsförändring eller projekt, varav minst 5 år inom offentlig verksamhet
- Minst 2 års erfarenhet av förvaltningsledning med PM3 som styrmodell
- Minst 1 års erfarenhet av förvaltningsledning eller uppdragsledning på verksamhetssidan i elförsörjningssegmentet inom de senaste 3 åren
- Minst 1 års erfarenhet av att under de senaste 2 åren ha arbetslett uppdrag inkluderande förvaltningsetablering av övervakningssystem inom elförsörjningssegmentet
- Minst 1 års erfarenhet av att verkat i samarbetsprojekt för övervakningssystem med Transmission System Operators (TSO)
Meriterande
Erfarenhet av IT-säkerhetsarbete.
Minst 1 års erfarenhet av att ha etablerat processer som väver samman verksamhetskrav med IT-arkitektur.
Minst 1 års erfarenhet av att ha arbetslett uppdrag i säkerhetskänslig verksamhet.
Om oss
Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt.
Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov.
Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet.
För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst.
Läs gärna mer om oss på centio.se.
Vänligen skicka ditt CV på svenska.
Vi ser fram emot din ansökan!