OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 1 år
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 50%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
I uppdraget ingår arbetsuppgifter så som:
- Ansvara för att ta fram underlag och bidra till förvaltningsplan och förvaltningsspecifikationen
- Ansvara för ekonomin (fakturahantering, budget, prognos och utfall) inom ditt/dina förvaltningsområden
- Är den dagliga kontaktytan för leverantörer avseende exempelvis uppföljning, ändringshantering, releaseplanering och incidenthantering
- Följer upp efterlevnad av leverantörsavtal samt samverkar på operativ nivå med systemområdets leverantörer.
- Ansvarar för att IT-relaterad dokumentation och rutiner är uppdaterade
- Följer upp att IT-komponenterna följer gällande lagar, tillstånd och policyer.
- Ansvarar för att ur ett livscykelperspektiv planera och vidmakthålla ditt/dina systemområden i enlighet med framtagen förvaltningsplan.
- Följer upp att IT-komponenterna följer interna styrande dokument och processer.
- Är ansvarig för att ta fram och validera icke-funktionella krav på alla förändringar i ditt/dina systemområden.
- Tar emot verksamhetens krav på IT-komponenten/a och för dialog med leverantörer kring lösning
- Samverkar med interna och externa intressenter
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Skall ha arbetat med förvaltning i minst 3 år
- Skall ha arbetat minst 3 år i roller som krävt samverkan med interna och externa parter.
- Erfarenhet från minst ett uppdrag av att skriva och dokumentera.
- Skall ha arbetat med leverantörs och ekonomiuppföljning under minst 3 år
- Skall ha arbetat med PM3 och ITIL under minst 3 år
- Skall ha minst 3 års erfarenhet av kravarbete
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström