Förvaltningsledare telefoni

Förvaltningsledare telefoni

Arbetsbeskrivning

Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vår uppgift är att bidra till att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter. Vi är inne på en spännande resa med nya uppdrag och ansvarsområden, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor. Idag är vi drygt 700 anställda.
Läs mer om oss på http://www.goteborg.se/intraservice

ARBETSUPPGIFTER
Vi är Göteborg. Som Förvaltningsledare Telefoni kommer du ansvara för Göteborgs stads telefonisystem så som växeln system, Contact center, katalogfunktion samt våra avtal med teleoperatörerna. Göteborgs stads telefonisystem hanterar ca 19 000 000 transaktioner och via Contact center hanteras 1 900 000 samtal in till Staden.
Som förvaltningsledare ansvarar du för att leda förvaltningsteamet och det uppdrag som ligger på teamet. Det handlar om att enligt årshjul följa upp och planera den operativa leveransen av tjänsten. Genomföra efterlevnadskontroller, ta fram förvaltningsplan och driva gruppens arbete framåt. Frågorna kommer att vara av både hård och mjuk karaktär. Ditt team består av olika kompetenser som bygger upp tjänsternas leverans. Det är också teamet som bereder underlag för utveckling av tjänsten eller ingår i projekt för större förändringar.
Göteborgs stad är just nu inne i ett intensivt utvecklingsarbete inom telefoniområdet där det bland annat kommer utvecklas ytterligare tjänster i form av kompletterande service och kundtjänstsystem. Det innebär att du kommer ingå i projekt som syftar till att utveckla eller anskaffa nya lösningar.

I din roll ingår att:
• Fånga upp behov och översätta dessa till beställningar i nära dialog med olika verksamheter inom Göteborgs stad.
• Vidareutveckla tjänster för anpassning gentemot verksamhetens förändrade behov.
• Paketera tjänster och ta fram lathundar och information om tjänsterna.
• Agera som beställare gentemot externa leverantörer och som leverantör gentemot interna parter.
• Definiera servicenivåer, både gentemot externa leverantörer och våra interna verksamheter.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
-högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
-erfarenhet av liknande roller där du effektiviserat och kontinuerligt förbättrat tjänsteleveranser.
-erfarenhet av telefonitjänster, exempelvis tidigare erfarenhet att upphandla, följa upp. konfigurera, ge support kring eller implementera telefonitjänster.
-agerat i ledande position ex som Projektledare, chef eller som utvecklingsledare.

Det är meriterande om du har:
-erfarenhet som förvaltningsledare eller motsvarande mot telefonitjänster i större organisation.
-erfarenhet av offentlig sektor.
-erfarenhet av offentlig upphandling (LOU).

Vi söker dig med ledarskapsförmåga som präglas av att kommunicera de gemensamma målen och du leder gruppen i att uppnå dem. För att nå bra resultat, delegera du uppgifter och sätter upp konkreta delmål. Vidare motiveras du av att dela med dig av din kunskap och ge stöd.
Som person tänker du långsiktigt, har en god helhetssyn och du har ett brett perspektiv i dessa frågor. Du äger en god förmåga att analysera nuläget och du använder den för att metodiskt planera framåt.
Du äger en god samarbetsförmåga och där du drivs av att få bidra till helheten.

Som medarbetare på Intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt:
vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.
På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv.

På Intraservice inför vi verksamhetsbaserat arbetssätt vilket innebär en flexibilitet där du del av din arbetstid har möjlighet att arbeta från annan plats.

Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Sedan flera år tillbaka är vi en miljödiplomerad arbetsplats.
Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Intraservice
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 februari 2022
  • Ansök senast: 20 mars 2022

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024