Förvaltningsledare till Almi sökes!

Förvaltningsledare till Almi sökes!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en erfaren förvaltningsledare inom ekonomi och riskkapital. Är du en person med stor förståelse för ekonomisk terminologi och erfarenhet inom riskkapital? Då kan du vara den vi söker!

Vi söker nu en förvaltningsledare åt Almis vägnar. Som förvaltningsledare kommer du att spela en central roll i Almis IT- och arbeta med systemförvaltning, med ansvar för att säkerställa att system och processer fungerar optimalt. Du kommer att arbeta nära både interna och externa intressenter för att säkerställa att deras mål uppnås och att relevanta regler och riktlinjer efterföljs.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av:
• Systemförvaltning: Använda din djupa förståelse för ekonomisk terminologi och riskkapital för att hantera och utveckla våra processer.
• Rapportering och compliance: Säkerställa att rapporteringen sker korrekt och i tid, både internt och externt. Du kommer att ansvara för att våra system och processer följer alla relevanta regler och riktlinjer, inklusive AML (Anti-Money Laundering) och andra regelverk.
• Stöd och utbildning: Fungera som en länk mellan användare och IT-leverantörer, översätta användarnas behov till tekniska lösningar. Du kommer att stötta och utbilda användare i våra processer och system, med fokus på att förbättra förståelsen och användningen av våra verktyg.
• Fokusområden: Regelefterlevnad, redovisning, rapportering och affärsflödet. Du kommer att arbeta med rapportering, analys och förbättringar av ekonomiska flöden.

Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att du kommer bli anställd direkt av Almi och arbetat på deras kontor i centrala Stockholm. Tjänsten är på heltid och planerar att starta så snart vi hittat rätt person och löper tillsvidare, sex månaders provanställning tillämpas. Arbetstiderna är förlagt under vardagar kl 08.00-17.00 och viss möjlighet till distansarbete finns.

Din profil
• Universitets- eller högskoleutbildning inom data/systemvetenskap eller motsvarande erfarenhet.
• Minst 5–10 års erfarenhet inom systemförvaltning för riskkapital, inklusive rapportering och compliance.
• Mycket god förståelse för affärsflöden, redovisning och ekonomisk terminologi. Erfarenhet av AML och andra relevanta regelverk är meriterande.
• God erfarenhet av att hantera och utveckla IT-system för ekonomihantering, riskkapital och rapportering.

Vi sker dig med en förmåga att navigera och hantera förändringsbenägna miljöer, samt arbeta självständigt och beslutsamt med stöd av regelverk och processer. Vidare har du lätt för att förstå och sätta dig in i system och processer. Rollen ställer höga krav på starka ledarskapserfarenheter och förmågan att leda samt engagera ett team, med målet att skapa en sammansvetsad grupp. Du räds inte för att uttrycka dina åsikter och står fast vid dina beslut, även i utmanande situationer. Därav besitter du en beslutsam attityd och kan driva projekt framåt och säkerställa att Almis mål uppnås.

Ta chansen att söka denna tjänst och bli en del av Almis framgångar, samtidigt som du bidrar till att bygga ett starkt team. Vi ser fram emot din ansökan!

Att arbeta på Almi

På Almi är kompetens, samhällsengagemanget och affärsmässigheten en viktig drivkraft. Det finns ett starkt gemensamt intresse – att se fler växande och framgångsrika företag i Sverige. För att trivas hos Almi stimuleras du därför av att tillsammans med dina kollegor arbeta för andra människors framgång och för ett hållbart företagande. Arbetsmiljön präglas av glädje och stort engagemang där vi värdesätter modet att tänka nytt.

På Almi värdesätter vi olikheter, varav vi driver ett aktivt mångfaldsarbete både internt och externt och tror på att medarbetarnas olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter berikar verksamheten. I rekryteringssammanhang är fokus på mångfald utifrån exempelvis kön, ålder, och utländsk bakgrund en självklarhet.

Vill du ha ett uppdrag som påverkar, ett jobb som engagerar och allt detta på en arbetsplats som inspirerar - kom till Almi!

En bakgrundskontroll genomförs på slutkandidat vid tillsättning.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584

Sammanfattning

  • Arbetsplats: StudentConsulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 augusti 2024
  • Ansök senast: 6 september 2024

Besöksadress

Murarevägen 30
None

Postadress

Murarevägen 30
FALKENBERG, 31136

Liknande jobb


Business IT Service Manager

Business IT Service Manager

22 november 2024

NetSuite Developer

22 november 2024

Informationssäkerhetssamordnare

20 november 2024

19 november 2024