Förvaltningsledare till Den offentliga omställningsorganisationen

Förvaltningsledare till Den offentliga omställningsorganisationen

Arbetsbeskrivning

Vi fortsätter att växa! Har du flerårig erfarenhet av förvaltningsledning och vill bidra i den fortsatta utvecklingen av vår verksamhet? Då kan vi erbjuda dig en nyinrättad tjänst!

Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag. Även Allmänna arvsfonden och Den offentliga omställningsorganisationen finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Karlstad och Stockholm

Den offentliga omställningsorganisationens uppdrag är att tillhandahålla ett grundläggande omställnings- och kompetensstöd till arbetstagare på arbetsplatser utan kollektivavtal. Vidare ansvarar avdelningen för en statlig ersättning till arbetsgivare som finansierar registrerade omställningsorganisationer. Avdelningen är relativt nybildad och vi sitter i nyrenoverade och aktivitetsbaserade lokaler i Karolinen i Karlstad

Arbetsbeskrivning 
Under etableringen av verksamheten har digitala stödsystem anpassats, utvecklats och driftsatts – nu behövs förvaltning och fortsatt utveckling under ett antal år framöver. Avdelningen deltar i förvaltningen av de myndighetsgemensamma systemen och nu har även en ny organisation inrättats för att skapa så bra förutsättningar som möjligt för förvaltning och utveckling av avdelningens verksamhetsnära system. Du har en nyckelroll i arbetet och ansvarar, tillsammans med avdelningsledningen, för förvaltning och framtida utveckling av systemen inom avdelningens område. Du kommer bland annat att:


• Förvalta och utveckla arbetssätt, rutiner och styrdokument för området
• Ta fram och omsätta planer för utveckling av systemen i området
• Kravställa, upphandla och ha dialog med externa leverantörer
• Omvandla verksamhetens behov i tekniska lösningar och omvandla dem till krav för utveckling av systemen i området
• Delta i förvaltningsledarforum tillsammans med övriga förvaltningsledare på Kammarkollegiet
• Planera, genomföra och administrera styrgruppsmöten tillsammans med avdelningschefen
• Planera och leda områdets arbete.

Resor i tjänsten kan förekomma.

Är du vår nya kollega? 
Vi söker dig som har:


• Akademisk utbildning, som Kammarkollegiet bedömer som relevant för tjänsten
• Flera års erfarenhet av förvaltningsledning och projektledning
• Erfarenhet av förändringsarbete
• Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift

Det är meriterande om du har kunskap om eller erfarenhet av upphandling och avrop i enlighet med Lagen om offentlig upphandling (LOU).

Personliga egenskaper 
Som person är du nyfiken, ansvarstagande och lösningsorienterad. Du har god ledar- och samarbetsförmåga, men trivs även med att arbeta självständigt och lösa problem på egen hand. Du planerar och prioriterar arbetsuppgifter på ett effektivt sätt och har samtidigt ett flexibelt förhållningssätt där du lätt kan ställa om inför ändrade omständigheter. För att lyckas i uppdraget behöver du också vara kommunikativ och pedagogisk så att du på ett enkelt sätt kan beskriva utmaningar och tekniska lösningar.

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder.

Mer information 
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Karlstad.

Tillträde snarast (enligt överenskommelse).

Ansökan
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 10 mars 2024.

Kontaktpersoner 
Anna Walldén, avdelningschef, telefon 054-220 94 28

Karin Edstrand, SACO-S, telefon 08 - 700 08 48

Lisa Ericson, ST, telefon 08 – 700 06 40

Övrigt 
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kammarkollegiet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2024
  • Ansök senast: 10 mars 2024

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 16 10315 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 2218
Stockholm, 10315

Liknande jobb


22 november 2024

Teknisk projektledare/Produktägare

Teknisk projektledare/Produktägare

22 november 2024