Förvaltningsledare till effektivitetsrevisionen

Arbetsbeskrivning

Vill du ha ett arbete som bidrar till utvecklingen av den statliga verksamheten? Just nu söker vi dig som vill arbeta som förvaltningsledare inom effektivitetsrevisionen. Avdelningen för effektivitetsrevision består av sex enheter och har ca 115 medarbetare. Inom effektivitetsrevisionen granskar vi hur effektiv den statliga verksamheten är med särskilt fokus på hushållning, resursutnyttjande och måluppfyllelse. Vi arbetar enligt en fastställd process för hur granskningarna ska genomföras.

Arbetsuppgifter
Under första halvåret 2023 kommer Riksrevisionen att införa ett nytt ärende- och dokumenthanteringssystem. Processen för effektivitetsrevision kommer stegvis att införas i det nya systemet. I samband med att vi digitaliserar vår process så professionaliserar vi vår förvaltning och utveckling.

Du kommer att arbeta med införandet av processen för effektivitetsrevision i ärende- och dokumenthanteringssystemet.

Du leder det verksamhetsnära förvaltningsarbetet. Det innebär bl.a. att planera, genomföra och följa upp aktiviteter inom ramen för fastställd förvaltningsplan. Du arbetar bland annat med att samordna behov och bereda underlag, kravhantering och dokumentation. Därutöver underhåller och bereder förvaltningsplanen inför kommande verksamhetsår.

En annan uppgift är att ta ansvar för och genomföra arbetsuppgifter som i andra och större organisationer utförs av särskilt utsedda processledare.   

Vid sidan av ovanstående arbetsuppgifter arbetar du med att förvalta avdelningens digitala resurser (olika statistiska och analytiska verktyg), att representera avdelningen i myndighetens utvecklings- och förvaltningsråd (UFR), att representera avdelningen i myndighetsgemensamma projekt med koppling till digitalisering. Du arbetar även med att bistå cheferna inom avdelningen att ansvara för att verksamhetens information hanteras på ett säkert sätt och säkerställa att verksamheten följer interna styrdokument inom området informationshantering.  

Fördelningen av arbetsuppgifterna kan förändras över tid.

Vi söker
Vi söker dig som har  


• relevant akademisk examen
• erfarenhet av förvaltningsstyrning som förvaltningsledare eller motsvarande roll för liknande förvaltningsobjekt
• erfarenhet av införande av större system
• goda kunskaper om informationshantering

Du är meriterande om du har

• erfarenhet av pm3 eller annan förvaltningsstyrningsmodell
• erfarenhet av verksamhetsplanering, -styrning och -uppföljning
• erfarenhet från den statliga sektorn

I rollen som förvaltningsledare utgår du från användarnas behov och arbetar systematiskt med att förenkla och effektivisera verksamhetsprocesser. Rollen som förvaltningsledare förutsätter en god samarbetsförmåga, förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer samt att du är noggrann, effektiv och strukturerad. Du har också en mycket god kommunikationsförmåga, då arbetet innebär kontakter internt och externt. Vidare har du god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Tjänsten är placerad i avdelningens ledning. 

Övrigt om anställningen
Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vår arbetsplats är belägen på Sankt Eriksgatan 117 i Stockholm.

Inom ramen för din anställning finns möjlighet att ingå en överenskommelse som ger dig möjlighet att arbeta på distans hemifrån upp till två dagar i veckan.

Ansökan
Skicka in din ansökan med CV och personligt brev via vårt rekryteringssystem senast 2023-01-31.

Mer information om anställningen
Vill du veta mer? Kontakta avdelningschef Mikael Halápi, 08-5171 40 00. Mer information om hur det är att arbeta hos Riksrevisionen hittar du på Riksrevisionens hemsida.

Fackliga representanter
Lena Lakso, Saco-S/Riksrevisionen, 08-5171 4155.
Anders Verf, ST/Riksrevisionen, 08-5171 4083.

Om Riksrevisionen
Riksrevisionen är en myndighet under riksdagen med uppdrag att genomföra oberoende granskning av statens verksamhet. Vår uppgift är att bedöma resultatet av statliga insatser, om skattepengar har använts effektivt och om myndigheter har redovisat sin verksamhet på ett rättvisande sätt. Resultatet av våra granskningar får ofta uppmärksamhet och ligger till grund för debatt och beslut om förändring i viktiga samhällsfrågor. Vi företräder också Sverige som nationellt revisionsorgan och bedriver utvecklingssamarbeten med revisionsmyndigheter i Afrika, Asien och östra Europa.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Gina Funnemark
08-5171 4044
Avdelningschef Per Johansson
08-5171 4288
Avdelningschef Anna Hagberg
08-5171 4222
Ylva Hilberth, HR-specialist
08-5171 4093
Carl-Gustav Gullstrand, Saco-S/Riksrevisionen
08-5171 4316
Nina Gustafsson Åberg, ST/Riksrevisionen
08-5171 4054
Per Dackenberg, Saco-S/Riksrevisionen
08-5171 4272
HR- specialist Paulina Eklund
08-5171 4065
HR-specialist Susanna Burman
08-5171 4093
Henrik Söderhielm, Saco-S/Riksrevisionen
08-5171 4469

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Riksrevisionen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 januari 2023
  • Ansök senast: 31 januari 2023

Besöksadress

Nybrogatan 55 11490 Stockholm
None

Postadress

Nybrogatan 55
Stockholm, 11490

Liknande jobb


24 november 2024