OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli ett viktigt nav i den oberoende konsumentvägledningen inom bank och försäkring? Trivs du i en roll med stor variation och många kontaktytor? Vi söker dig som är vän av ordning och reda, en duktig webbadministratör och förvaltningsledare som vill bidra i utvecklingen av våra verksamheter så att vi kan fortsätta ge bra information och god service i samband med de 3 miljoner besök som vår gemensamma webbplats årligen har.
Konsumenternas är ett samarbete mellan Konsumenternas Bank- och finansbyrå och Konsumenternas Försäkringsbyrå. Båda byråerna är icke vinstdrivande stiftelser med uppdrag att hjälpa konsumenter med frågor och klagomål om bank och finans, försäkringar och pension via telefon eller via den gemensamma webbplatsen konsumenternas.se.
Om rollen
I rollen som förvaltningsledare arbetar du på uppdrag av och i ett nära samarbete med både verksamheterna och externa leverantörer.
Du har ett tekniskt helhetsansvar för webbplatsen, konsumenternas.se. Webbplatsen fokuserar på hjälp till självhjälp genom fakta och olika verktyg för att utvärdera bank- och försäkringstjänster. Du driver både ny- och vidareutvecklingsprojekt av webbplatsen, allt ifrån kravinsamling, beställning från externa leverantörer till testning, implementation och utbildning. Du arbetar även aktivt med webbanalys, SEO och framtagande av all form av statistik (t ex besöksstatistik).
Förutom webbplatsen ansvarar du även för både ärendehanteringssystemet och telefonin. Där agerar du superuser, användarstöd och administratör för nya användare.
I arbetet ingår också att tillsammans med interna uppdragsgivare och intressenter arbeta med strategiska frågor gällande de IT-system som verksamheten förvaltar.
Arbetet omfattar exempelvis:
- Projektledning
- Kravställning för utveckling av webbplatsen
- Testarbete
- Dokumentation
- Utbildning och demonstration av system
- Användarstöd och support
- Kontakt med externa leverantörer
- Hantera och administrera användare i ärendehanteringssystemet
- Hantera och administrera telefonisystemet
Konsumenternas Bank- och finansbyrå samt Konsumenternas Försäkringsbyrå delar gemensamma kontorslokaler i Garnisonen på Karlavägen 100A i Stockholm. Det finns möjlighet till hybrid/distansarbete.
Är det här du?
Vi söker dig som har intresse och några års erfarenhet av förvaltning och vidareutveckling av webbplatser, projektledning och teknisk kravställning. Du har relevant utbildning inom webb och vi söker dig som är duktig inom CMS och gärna har erfarenhet av Optimizely (Episerver). Du är väl insatt i och ser fördelarna med testning och har förmågan att agera support, lösa tekniska problem samt hantera och rapportera eventuella avvikelser i systemen och på webbplatsen.
Då båda byråerna har en hög ambitionsnivå och vill ta tillvara den tekniska utvecklingen för att ge konsumenter bra och relevant service i tiden är det viktigt att du har stort intresse för den tekniska utvecklingen och gärna inom AI & Open Finance/Insurance.
Meriterande är om du kan bild och enklare filmhantering.
Som person är du lösningsorienterad, flexibel och trivs med ett nära samarbete med såväl interna som externa kontaktytor. Du är social, engagerad och hjälpsam, både i mötet med beställare, andra intressenter samt i samarbetet med dina kollegor. Det är viktigt att du är strukturerad, noggrann och har en stark egen drivkraft.
Flytande kunskaper i svenska är ett krav.
Intresserad av att ansöka eller få veta mer?
I denna rekrytering samarbetar konsumentbyråerna med IDG Recruitment. Vid intresse eller frågor kontakta Maria Widegren, Rekryteringskonsult på 073-423 15 50, maria.widegren@idg.se.
För att ansöka, vänligen skicka in ditt CV eller ansök med Linkedin.
Konsumenternas, oberoende vägledning om bank och försäkring, är ett samarbete mellan Konsumenternas Bank- och finansbyrå och Konsumenternas Försäkringsbyrå.
Vårt uppdrag är att hjälpa dig som konsument med frågor om bank och finans, försäkringar och pension. Webbplatsen fokuserar på hjälp till självhjälp genom fakta och olika verktyg för att utvärdera bank- och försäkringstjänster.
Bra att veta
- Vi är stiftelser som har Konsumentverket, Finansinspektionen och branschorganisationer i våra styrelser.
- Vi ger privatpersoner oberoende fakta och vägledning inom bank, försäkring och pension.
- Vi har inget vinstintresse och vägledningen är helt kostnadsfri.
Läs gärna mer om oss och vår verksamhet på www.konsumenternas.se (http://www.konsumenternas.se)