OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och leda utvecklingen av patientjournalen inom vården? Vi söker nu en erfaren förvaltningsledare som brinner för att driva och koordinera regionens satsningar inom området.
Om du har tidigare erfarenhet inom systemförvaltning och ett starkt kvalitetsfokus, samt en vilja att uppnå resultat - då är det dig vi letar efter. Välkommen till en spännande arbetsplats där din kompetens och engagemang kommer göra verklig skillnad för vårdsverige.
Din arbetsplats
Utveckling och användarstöd patientjournal samordnar och tillhandahålla förvaltning, utveckling och support för objektet patientjournal. Enheten ansvarar för verksamhetsutveckling och frågor som inkommer rörande objektet patientjournal och vi arbetar med förvaltning, support, loggning, utbildning, felavhjälpning samt verksamhetsutveckling.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en förvaltningsledare till objektet patientjournal. Som förvaltningsledare ska du driva och koordinera regionens utveckling och satsningar inom förvaltningsobjektet patientjournal. I dina arbetsuppgifter ingår att:
- Ansvara för att ta fram förvaltningsplan tillsammans med IT-nära förvaltningsledare och övriga inom förvaltningsorganisationen.
- Följa upp beslutad förvaltningsplan och budget och rapportera avvikelser till objektägare och styrgrupp.
- Bereda beslutsunderlag till styrgruppen inför beslut.
- Arbeta med kravfångst och användarkontakter.
- Planera, prioritera och koordinera aktiviteter i förvaltningsplan så att uppsatta mål nås.
- Föreslå prioriteringar av aktiviteter till objektägare.
- Leda aktiviteter inom förvaltningsuppdraget.
- Kalla till och leda förvaltningsmöten inom objektet.
- Skapa en strategisk långsiktighet tillsammans med objektägare inom ditt objekt.
Dina kunskaper och kompetenser
Du har akademisk utbildning inom vård- och/eller systemområdet alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Körkort krävs i tjänsten.
För arbetet krävs minst några års dokumenterad erfarenhet av arbete med systemförvaltning samt en vana av att lösa komplexa systemfrågor. Det är meriterande om du arbetat med förvaltningsarbete och har erfarenhet av förvaltningsstyrning enligt styrmodellen pm3. Det är också meriterande om du arbetat inom vårdverksamhet.
Du ska ha en förmåga att kunna sätta dig in i nya verksamheter, ha ett starkt fokus på resultat, samt ha ett ständigt kvalitetsfokus. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och hög social kompetens liksom en god förmåga till samverkan för att nå uppsatta mål.
Om oss
Region Värmland är till för att alla som bor här ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi gör skillnad inom hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur och bildning. Vi möter människor i livets största stunder och i alla de där vardagsögonblicken där emellan. Vår vision är livskvalitet i världsklass.
Vill du också jobba för alla i Värmland? Välkommen med din ansökan.
Läs mer om att https://regionvarmland.se/regionvarmland/jobb-utbildning--forskning/jobba-med-oss/vara-formaner och följ oss på sociala medier.
Övrigt
I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.
Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.
Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.