OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du förmågan att skapa framgångsrika team? Kan du se helheten och navigera bland olika intressenter och kontaktytor? Då kan rollen som Förvaltningsområdeschef hos Locum vara ditt nästa steg i karriären!
Om tjänsten
I rollen som Förvaltningsområdeschef kommer du att stötta och coacha dina medarbetare och ge dem rätt förutsättningar för att lyckas med sina uppdrag som fastighetsförvaltare, teknikförvaltare och driftcontrollers. Ditt förvaltningsområde består av St: Görans sjukhus och Södertälje sjukhus där du har fullt ansvar för personal, ekonomi och verksamhet. Ditt ansvar kommer att vara att driva, koordinera och utveckla förvaltningsområdet tillsammans med ditt team i syfte att uppfylla verksamhetsmålen.
I ditt ansvar som Förvaltningsområdeschef ingår bland annat:
Övergripande operativt ansvar för förvaltningsområdet
Ansvar för förvaltningsområdets budget och resultatuppföljning
Se till att en långsiktig investerings- och underhållsplan för förvaltningsområdet upprättas
Upprätta verksamhetsplan och följa upp förvaltningsområdets planerade aktiviteter
Genomföra olika typer av utredningar inom förvaltningsområdet
Ansvar för att beslutade utvecklingsprojekt införs inom förvaltningsområdet
Skapa goda samarbetsformer med sjukvården och övriga intressenter
Du kommer att rapportera till Fastighetsdirektören och tillsammans med chefskollegor sitta i Förvaltningens ledningsgrupp. Du utgår i huvudsak från huvudkontoret på Södermalm.
Hos Locum får du jobba med de mest komplexa fastigheter som finns. Här får du en kontinuerlig utveckling av kompetens och arbetssätt, samtidigt som du arbetar tillsammans med kollegor med hög kompetens i en kultur som präglas av tydliga ledord och ordning och reda. Locums samarbete kollegor emellan präglas av öppenhet och hjälpsamhet.
Är det här du?
Till den här rollen söker vi dig som har följande:
En akademisk utbildning inom Lantmäteri eller Samhällsbyggnad alternativt arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig
Minst 10 års erfarenhet från befattningar inom fastighetsförvaltning
Erfarenhet från ledande roll med fullt personal- och budgetansvar
Arbetat med förvaltning och uthyrning
Projekterfarenhet ur ett förvaltningsperspektiv
Erfarenhet av att navigera mellan olika intressenter och olika uppdrag/förfrågningar
Det är meriterande om du även har arbetat med detaljplaner och stadsutvecklingsprojekt.
För den här rollen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi önskar att du är serviceinriktad, nyfiken och utåtriktad. Du går i gång på tanken att göra goda affärer samtidigt som du bidrar till samhällsnyttan. Vidare besitter du en god analytisk och administrativ förmåga.
Som chef inom Locum behöver du vara öppen i din kommunikation, vara lyhörd och ha förmåga att skapa dialog. Du är dessutom drivande med en helhetssyn där du styr mål- och resultatinriktat i dialog med dina medarbetare. Du delar Locums ledord Lyhördhet, Ansvarstagande, Tydlighet och Handlingskraft och står för ett prestigelöst och inkluderande ledarskap.
Vill du veta mer?
I denna rekrytering samarbetar Locum med Level recruitment. Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta Sofia Gaard på 08-120 50 424. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!
Locums fackliga representanter är:
Mickael Andersson, Vision, 08-123 170 00.
Sebastian Lukasiewicz, Akademikerföreningen, 08-123 170 00.
Karin Sjöndin, Ledarna, 08-123 170 00.
Befattningen är säkerhetsklassad och säkerhetsprövning inklusive registerkontroll hos Säpo genomförs i slutskedet av rekryteringsprocessen. För att läsa mer om vad detta innebär:
www.sakerhetspolisen.se/sakerhetsskydd/personalsakerhet/registerkontroll-och-sakerhetsklass.html#Vembeslutarvilkensakerhetsklassenpersonskaplacerasi