Förvaltningsrätten i Stockholm söker växelhandläggare till vår nya växel

Förvaltningsrätten i Stockholm söker växelhandläggare till vår nya växel

Arbetsbeskrivning

Förvaltningsrätten i Stockholm är en modern och utvecklingsinriktad arbetsplats med engagerade medarbetare. Verksamheten kännetecknas av hög kvalitet och effektiv handläggning, som i stor utsträckning sker digitalt.



Förvaltningsrätten i Stockholm är landets största domstol och en av landets fyra migrationsdomstolar. Vi är omkring 470 medarbetare och våra största måltyper är migrationsmål, biståndsmål, socialförsäkringsmål, skattemål och mål om offentlig upphandling.



Här kan du, tillsammans med engagerade kollegor med många kompetenser och bakgrunder, utvecklas och utmanas i ditt arbete.



Här gör du skillnad varje dag!



Arbetsbeskrivning 
Förvaltningsrätten i Stockholm inrättar under 2021 en ny växel med ca åtta växelhandläggare och en handläggarchef.

Vår växel kommer att ge service till allmänna förvaltnings- och migrationsdomstolar och förväntas bidra med såväl en enhetlig och rättssäker service som ett stärkt förtroende för Sveriges Domstolar.

Som växelhandläggare har du den viktiga uppgiften att förmedla telefonsamtal till rätt person och att i våra verksamhetssystem söka och lämna svar på förfrågningar från inringande. Arbete med administrativa uppgifter kan därutöver förekomma.

 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning och minst ett års erfarenhet av arbete inom telefonväxel eller erfarenhet av många externa kontakter via telefon på en myndighet. Du ska kunna uttrycka dig mycket väl på svenska, uttrycka dig väl på engelska och gärna kunna ytterligare ett språk. Har du erfarenhet från arbete vid en statlig myndighet eller annan offentlig verksamhet är det meriterande.

Växelhandläggarna har en mycket betydelsefull roll för att domstolarna ska kunna genomföra sin viktiga samhällsuppgift. Du är domstolarnas röst utåt och ofta den första och ibland enda kontakt allmänheten har med en domstol. Vi förväntar oss att du ger ett professionellt bemötande, snabbt kan skapa ett förtroende och får andra att känna sig bekväma.

I rollen arbetar du i ett team och har daglig kontakt med många människor. Det är därför viktigt att du trivs i sociala sammanhang, är positiv och en mycket samarbetsvillig person som tar ansvar för teamets prestation och välmående.

Arbetsuppgifterna som växelhandläggare har kräver snabb och korrekt hantering. Det ställer krav på att du kan arbeta i ett högt tempo utan att tumma på kvalitén. För att växeln ska kunna bli så bra som möjligt behöver du även vara duktig på att dra lärdom av feedback och erfarenheter och att du ändrar beteenden utifrån det. Du är en person som utvecklar kompetens och prestation över tid och är medveten om när hjälp behövs av andra.

Vårt uppdrag som värddomstol för en växel är att bidra till en ekonomiskt hållbar, enhetlig och rättssäker service till våra kunddomstolar. Som växelhandläggare är det därför mycket viktigt att du kan anpassa ditt arbete och dina beslut utifrån våra kunddomstolars intressen.  

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och kommer därför att ha testning som en del i rekryteringsprocessen. Länk till testerna bifogas i den bekräftelse som skickas ut i samband med att ansökan skickas in.

 

Anställning
Vi söker sex tillsvidareanställningar där sex månaders provanställning tillämpas.

Det kan bli aktuellt med ytterligare visstidsanställningar.

Tillträde sker i mitten av augusti efter överenskommelse.

 

Övrigt
I samband med att ansökan skickas in så bjuds du in till att genomföra tester. För att vara aktuell i denna rekryteringsprocess ska du genomföra testerna senast den 3 maj 2021.

 


Läs mer om Förvaltningsrätten i Stockholm: http://www.forvaltningsrattenistockholm.domstol.se/



Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Askersjö
08-561 683 39
Joakim Helmerson, enhetschef
08-561 686 15
Fanny Foogerbrant, HR-assistent
08-561 680 91
Amanda Modig, Chef administrativa enheten
08-561 68251
Chang Notbäck, HR-specialist
08-561 68268
Maria Askersjö, HR-assistent
08-561 683 39
Michael Erliksson, Chefsrådman
08-561 682 87
Joakim Helmerson, Enhetschef serviceenheten
08-561 686 15

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Förvaltningsrätten i Stockholm
  • 6 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 april 2021
  • Ansök senast: 2 maj 2021

Besöksadress

Tegeluddsvägen 1
None

Postadress

Tegeluddsvägen 1
Stockholm, 11576

Liknande jobb


Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

Telefonist/Receptionist till Regionens kontaktcenter i Östersund

14 november 2024

14 november 2024

13 november 2024

11 november 2024