OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som arkivassistent på förvaltningsrätten innebär att vara ordinarie arkivarie behjälplig med arkivering av domstolens handlingar enligt gällande regelverk. Arbetet som assistent består huvudsakligen av att omhänderta och arkivera domstolens handlingar. Du kommer delvis att arbeta med digital dokumenthantering så vi ser gärna att du har goda datakunskaper.
Anställningen är en projektanställning på två - sex månader. Tillträde enligt överenskommelse.
KVALIFIKATIONER
Du ska ha utbildning i arkivvetenskap eller motsvarande samt gärna ha erfarenhet av arkivarbete. Domstolen lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att du ska trivas i ditt arbete och utvecklas krävs att du är initiativtagande, lösningsorienterad, flexibel, serviceinriktad och att du har gott omdöme. Anställningen ställer höga krav på noggrannhet, stresstålighet och förmåga att strukturera och planera arbetsuppgifterna. Förvaltningsrätten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lagmannen Leif Gäverth
018-16 73 31
Rådmannen Annika Lowén
018-16 73 18
Chefsadministratör Maria Lindsbo
018-16 73 34
Arkivarie Åsa Wennström
018-16 73 07
Lagman Charlotte von Essen
018-431 63 22
Enhetschef Lina Törnqvist
018-431 63 29
Chefsadministratör Christina Maxén
018-431 63 47
Enhetschef Erik Holmberg
018-431 63 20
Chefsadministratör Christina Maxén
018-431 63 47