Förvaltningssamordnare

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en förvaltningssamordnare på deltid till vårt förvaltningskontor på Österängen. Tjänsten avser ett vikariat på 50% under 1 år. Vi söker dig som vill vara med och bidra till det fantastiska arbete som våra medarbetare gör.
Som förvaltningssamordnare driver du det dagliga arbetet i receptionen på Österängens förvaltningskontor med stort engagemang och proffsigt kundbemötande. Arbetsuppgifterna är många och varierande, ingen dag är den andra lik. Ett roligt inslag i arbetet är att komma ut i bostadsområdet och göra lägenhetsvisningar - en utvecklande och fin möjlighet att komma nära verksamheten. Du får dessutom många trevliga kontakter i arbetet, som alla kommer vara i behov av din service, främst våra hyresgäster, men även kollegor, chefer och entreprenörer. Att arbeta som förvaltningssamordnare hos oss är ett aktivt och utåtriktat arbete där du jobbar med något som engagerar oss alla – bostaden.
Arbetsuppgifter:
Som förvaltningssamordnare kommer du att vara företagets ansikte utåt och arbetsuppgifterna kommer huvudsakligen att innebära:
Förbesiktning och visning av lägenheter
Delaktighet i in- och utflyttningsprocessen
Uthyrning av parkeringsplatser och mindre lokaler
Nyckelhantering
Inköp och fakturering
Kund- och entreprenörskontakter
Felanmälan
Administrativt stöd till övriga funktioner

Kvalifikationer:
För att lyckas i tjänsten behöver du ha en slutförd gymnasieutbildning och vara van vid administrativt arbete. Har du tidigare erfarenhet från arbete som förvaltningssamordnare eller liknande roll är det ett stort plus men inget krav.
Du kommunicerar obehindrat på svenska i tal och skrift vilket innebär att du når fram till mottagaren med rätt information i rätt tid, både externt och internt. Behärskar du även andra språk ser vi det som meriterande. Du behärskar Officepaketet och är van vid att jobba i olika datasystem och för att kunna ta dig runt på våra områden är B-körkort ett krav.
Du håller god ordning både administrativt och rent fysiskt runt din arbetsplats, då det är fler än du som är beroende av våra digitala fastighetssystem och på plats i receptionen.
Din person:
Vi söker dig som har en positiv grundinställning, samt förmågan att lyssna in omgivningen och medverka i lagarbetet för att på bästa sätt nå våra mål. Du förstår betydelsen av ett flexibelt och servicemedvetet kundbemötande, för oss innebär detta att du är van vid att lösa problem och hjälpa kunden genom ett professionellt och respektfullt bemötande oavsett situation.
Du är duktig på att planera och prioritera dina arbetsuppgifter. Tack vare dessa egenskaper har du förmågan att behålla fokus och servicekänsla även vid perioder av hög arbetsbelastning. Du ser vad som behöver göras, får saker att hända och inser vikten av att dela med dig av information och kunnande, både till kollegor och hyresgäster.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.
Vårt erbjudande till dig:
Hos oss får du ett mångsidigt och fritt arbete där du själv har möjlighet att påverka din arbetsdag.
Vi är en arbetsplats där vi kontinuerligt ser till medarbetarnas utveckling och trivsel.
Vi erbjuder självklart internutbildning om det behövs, samt de verktyg du behöver för att du ska lyckas i ditt arbete.

Övrig information och ansökan:
Tjänsten avser ett vikariat på 50%, förlagt i huvudsak enligt fast schema om 2-3 heldagar per vecka, möjlighet till ytterligare dagar under vissa perioder. Placering är vårt förvaltningskontor på Birger Jarlsgatan 12, Österängen i Jönköping.
Startdatum omgående eller efter överenskommelse.
För ytterligare information är du välkommen att kontakta: Dan Johansson, förvaltningschef, tel: 036-19 94 59, mail: dan.johansson@vatterhem.se
Kollektivavtal finns med Vision.
Fackliga frågor besvaras av Nicklas Johansson, tel: 036-19 94 39, mail: nicklas.johansson@vatterhem.se
Urvalsprocessen sker löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 20 december 2023.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Vätterhem tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Krav
Slutförd gymnasieutbildning
Vana vid administrativt arbete
Kommunicera på svenska i tal och skrift
B-körkort

Meriterande
Erfarenhet från arbete som förvaltningssamordnare eller liknande roll
Behärskar du andra språk ser vi det som meriterande



Om arbetsgivaren - Vätterhem
Vätterhem är ett av Smålands största bostadsbolag med över 88 % nöjda hyresgäster och en omsättning på ca 700 mkr. Vår vision är att utveckla framtidens stadsdelar och bidra till en hållbar samhällsutveckling i Jönköpings kommun. Hos Vätterhem har alla medarbetare möjligheter att påverka det egna arbetet och företaget som helhet. Vi har olika roller men samma värde för bolaget. Vår värdegrund LUTA innebär att vi prioriterar Långsiktighet, Utveckling, Trygghet och Ansvar i vårt arbete. År 2023 ska vi vara Sveriges ledande bostadsbolag med flest nöjda hyresgäster.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vätterhem
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 december 2023
  • Ansök senast: 20 december 2023

Postadress

Klostergatan 10
JÖNKÖPING, 55116

Liknande jobb


Stockholmshem söker två Besiktningsansvariga

13 december 2024

Förvaltare Helsingborg

Förvaltare Helsingborg

12 december 2024

3 december 2024