OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu två förvaltningssamordnare till vårt förvaltningskontor på Råslätt. En tillsvidareanställning för Hillian, som har bytt tjänst till förvaltare på samma område, samt ett vikariat på cirka 1 år då vår kollega Ester kommer att vara föräldraledig. Vi söker er som vill fortsätta det fantastiska arbete som våra medarbetare utför idag. De driver det dagliga arbetet i receptionen på Råslätts förvaltningen med stort engagemang och ett proffsigt kundbemötande. Ett roligt inslag i arbetet är att ibland få komma ut i vårt bostadsområde och till exempel göra lägenhetsvisningar. En utvecklande och fin möjlighet att komma nära verksamheten. Du får dessutom många trevliga kontakter i arbetet, som alla kommer vara i behov av din service. Främst våra hyresgäster, men även kollegor, chefer och entreprenörer.
Att arbeta som förvaltningssamordnare hos oss är ett aktivt och utåtriktat arbete där du jobbar med något som engagerar oss alla – bostaden.
Arbetsuppgifter:
Som förvaltningssamordnare kommer du att vara företagets ansikte utåt och arbetsuppgifterna kommer huvudsakligen att innebära:
Förbesiktning och visning av lägenheter
Delaktighet i in- och utflyttningsprocessen
Uthyrning av parkeringsplatser och mindre lokaler
Nyckelhantering
Inköp och fakturering
Kund- och entreprenörskontakter
Felanmälan
Administrativt stöd till övriga funktioner
Kvalifikationer
För att lyckas i tjänsten måste du ha en slutförd gymnasieutbildning och vana vid administrativt arbete.
Du behöver förstå betydelsen av ett flexibelt och servicemedvetet kundbemötande.
För oss innebär detta att du är van vid att lösa problem och hjälpa kunden genom ett professionellt och respektfullt bemötande oavsett situation.
Du behöver vara bra på att kommunicera på svenska i tal och skrift. Vilket innebär att du når fram till mottagaren med rätt information i rätt tid, både externt och internt. Behärskar du även andra språk ser vi det som meriterande.
Du behärskar Officepaketet och är van vid att jobba i olika datasystem och för att kunna ta dig runt på våra områden är B-körkort ett krav.
Har du tidigare erfarenhet från arbete som förvaltningssamordnare eller liknande roll är det ett stort plus men inget krav.
Din person
Du är en person med hög social kompetens som förstår vikten av kundbemötande och leverans med hög kvalitet. Du är duktig på att planera och prioritera dina arbetsuppgifter. Tack vare dessa egenskaper har du förmågan att behålla fokus och servicekänsla även vid perioder av hög arbetsbelastning.
Du ser vad som behöver göras, får saker att hända och inser vikten av att dela med dig av information och kunnande, både till kollegor och hyresgäster. Vi söker dig som har en positiv grundinställning, samt förmågan att lyssna in omgivningen och medverka i lagarbetet för att på bästa sätt nå våra mål.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.
Vårt erbjudande till dig
ett mångsidigt och fritt arbete där du själv har möjlighet att påverka din arbetsdag
en arbetsplats där vi kontinuerligt ser till medarbetarnas utveckling och trivsel
internutbildning om det behövs, samt de verktyg du behöver för att du ska lyckas i ditt arbete
Det är viktigt för oss att våra medarbetare trivs. Därför är vi otroligt stolta över resultatet från senaste medarbetarundersökningen där 90 % av våra medarbetare tycker att Vätterhem är en mycket bra arbetsplats. Vi vill såklart fortsätta att vara en attraktiv arbetsgivare och fortsätter därför utveckla våra satsningar på friskvård, kompetensutveckling, bra ledarskap och även att ha kul på jobbet.
Övrig information och ansökan
Tjänsten avser: En tillsvidareanställning på heltid, provanställning kan komma att tillämpas. Samt ett vikariat på heltid i cirka 1 år. Placering för båda tjänsterna är vårt förvaltningskontor på Sparvhöksgatan 1 på Råslätt i Jönköping. Startdatum omgående eller efter överenskommelse.
För ytterligare information är du välkommen att kontakta Marie Söderberg, förvaltare:
Tel: 036-19 94 70
Mail: marie.soderberg@vatterhem.se
Kollektivavtal finns med Vision.
Fackliga frågor besvaras av Carl-Magnus Jonsson, ordförande:
Tel: 036-19 94 17
Mail: carl-magnus.jonsson@vatterhem.se
Urvalsprocessen sker löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 10 januari 2022. Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Vätterhem tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande
Varmt välkommen med din ansökan!
Krav
Slutförd gymnasieutbildning
Vana vid administrativt arbete
Kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift
Kunskap i Officepaketet
B-körkort
Meriterande
Kunskaper i andra språk än Svenska
Tidigare erfarenhet från arbete som förvaltningssamordnare eller liknande roll
Om arbetsgivaren - Vätterhem
Vätterhem är ett av Smålands största bostadsbolag med över 88 % nöjda hyresgäster och en omsättning på ca 700 mkr. Vår vision är att utveckla framtidens stadsdelar och bidra till en hållbar samhällsutveckling i Jönköpings kommun. Hos Vätterhem har alla medarbetare möjligheter att påverka det egna arbetet och företaget som helhet. Vi har olika roller men samma värde för bolaget. Vår värdegrund LUTA innebär att vi prioriterar Långsiktighet, Utveckling, Trygghet och Ansvar i vårt arbete. År 2023 ska vi vara Sveriges ledande bostadsbolag med flest nöjda hyresgäster.
Artiklar i detta ämnet
- Faran i fuktskadade hus