Förvaltningssekreterare 100%

Arbetsbeskrivning

ARBETSUPPGIFTER Som förvaltningssekreterare ingår du i socialförvaltningens stab och är direkt underställd socialchefen. Du kommer också att ingå i socialförvaltningens ledningsgrupp. Rollen som förvaltningssekreterare innebär: Processansvar för arbetet i socialnämnden samt att du är nämndsekreterare. Processansvar för avgiftshanteringen inom socialförvaltningen. Genomförande av utredningar på uppdrag av nämnd, socialchef och enhetschefer. Ansvar för inlämning och analys av statistik. Genomförande av uppföljningar och utvärderingar. Ansvar för ansökningar, redovisning, uppföljning av projektmedel och stimulansmedel. Även andra arbetsuppgifter kan förekomma. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har akademisk examen inom arbetsområdet. Du har erfarenhet från offentlig verksamhet samt att du har vana av liknande arbetsuppgifter. Du har goda kunskaper om lagstiftningen som berör området. Du har engagemang för verksamheten, är utvecklingsinriktad, noggrann och har god förmåga att samarbeta.

Sammanfattning

Liknande jobb


Skolsekreterare/ Skolassistent

Skolsekreterare/ Skolassistent

19 november 2024

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

14 november 2024

12 november 2024

Utskottssekreterare med inriktning registrator

Utskottssekreterare med inriktning registrator

11 november 2024