OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Värnamo kommun är en kommun med stor tillväxtpotential. Med det strategiska läget vid E4/ riksväg 27 och järnvägslinjen Kust-till-Kust (Kalmar-Göteborg) samt linjen Halmstad - Nässjö/Jönköping ser vi Värnamo som ett framtida nav för logistik för södra Sverige. Mångfald, entreprenörskap och starka nätverk utmärker kommunen och kommunens näringsliv. Vår vision lyder: "Värnamo kommun den mänskliga tillväxtkommunen. Här förverkligar du dina drömmar, skapar, upplever, är delaktig och tar ansvar."
Värnamo kommuns verksamhet är uppdelad i nio förvaltningar. Det totala antalet anställda är drygt 2 700 personer och kommunens årliga omsättning är cirka 2 miljarder kronor. Vi har högst skattekraft i länet.
Värnamo kommun i Småland är en tillväxtregion. Ett framgångsrikt näringsliv, hög sysselsättning, goda kommunikationer och en väl utbyggd offentlig service kännetecknar vår expansiva kommun med drygt 33 000 invånare.
På omsorgsförvaltningen är vi fler än 1000 anställda som arbetar med att ge stöd, hjälp och service till våra medmänniskor. I vårt arbete krävs inte bara yrkeskompetens utan också empati och stort personligt engagemang. I gengäld är vår strävan att ge möjlighet till personlig utveckling både inom och utom arbetet. Vårt arbete är ett framtidsarbete. Det kan också bli Ditt framtidsarbete.
Vi söker förvaltningssekreterare till omsorgsförvaltningens kansli.
Kansliet är just nu i ett utvecklingsskede när organisationsstrukturen förändras och arbetsinnehållet i flera tjänster utvecklas.
Arbetet innebär ett brett ansvarsområde. Du är sekreterare i förvaltningens samverkansgrupp och i brukarråd och arbetar i nära samverkan med nämndsekreteraren som du också är ersättare för.
Du kommer att ha en viktig samordnande funktion för löne- och personaladministration kopplat till kommunens lönesystem (Heroma) och kommer självständigt att handlägga vissa löneadministrativa uppgifter liksom hantering av personalstatistik.
Därutöver traditionella administrativa arbetsuppgifter och att ge administrativ service till övriga kansliet och förvaltningen.
KOMPETENS OCH ERFARENHET
Du har högskoleutbildning, gärna med personaladministrativ och ekonomisk inriktning och erfarenhet av offentlig förvaltning. Kunskap om socialtjänsten och dess lagstiftning är meriterande.
Du har goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig tydligt och pedagogiskt i både tal och skrift.
Som person är du serviceinriktad, ansvarstagande och har god samarbetsförmåga. Du har ett strukturerat arbetssätt, har lätt att anpassa dig efter ändrade omständigheter och är strukturerad även under arbetstoppar. Du tar själv initiativ till att skapa nya kontakter och bygga relationer som möjliggör gott samarbete.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser gärna manliga sökanden.
Körkort krävs.