OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Götene är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Här möts kulturhistoria, naturupplevelser utöver det vanliga och ett rikt närings- och föreningsliv. Med sitt vackra Kinnekulle och fem mil Vänerkust är Götene kommun en del av ett biosfärområde där hållbar utveckling står i centrum. Närheten till flera större städer och bra förbindelser med både Göteborg och Stockholm gör Götene till en bra utgångspunkt för både boende och arbete. Götene kommun strävar efter att ha en verksamhet i toppklass för våra 13 000 medborgare.
Götene kommun söker dig som är en duktig administratör och vill vara med och utveckla ärendehanteringen i vår kommun.
Dina ledord ska vara god service och gott bemötande.
Beskrivning
Vi söker en förvaltningssekreterare med huvudansvar för socialnämnden. Du kommer att tillhöra kansliavdelningen som biträder den politiska organisationen med ärendeberedning och sammanträdeshantering för kommunens nämnder. Organisatoriskt tillhör kansliet serviceenheten. På kansliet arbetar i dagsläget fem personer, där kanslistrategen har det samordnande ansvaret.
Arbetsuppgifter
Som förvaltningssekreterare för socialnämnden ansvarar du för kallelse, handlingar och protokoll samt för posthantering och diarieföring för nämnden. Du ansvarar även för sekreterarskapet i socialnämndens arbetsutskott, där beslut tas som gäller myndighetsutövning mot enskilda personer. Du ger service och stöd internt, bland annat om ärendehantering.
På avdelningen samarbetar vi om fler arbetsuppgifter och utvecklingen av verksamheten och ersätter varandra vid behov. Vi använder Ciceron som ärendehanteringssystem.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot offentlig förvaltning. Kunskap om socialtjänsten och dess lagstiftning är meriterande. Du bör ha erfarenhet av kvalificerat sekreterararbete inom offentlig förvaltning eftersom arbetet kräver kännedom om hur det är att arbeta i en politisk styrd organisation.
Arbetet förutsätter att du har ett strukturerat arbetssätt, är noggrann och väl insatt i de regelverk som styr nämndadministration och dokumenthantering samt att du har god datavana. Du har goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig tydligt och pedagogiskt i både tal och skrift. Du har god initiativförmåga.
För oss är det viktigt att du är en person som kan skapa förtroende, har lätt för att samarbeta, är lyhörd och flexibel. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Villkor
Tjänsten är tillsvidare med omfattning 100 %. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Vi kommer att hålla intervjuer för tjänsten under perioden 20-22 juni.
Välkommen med din ansökan.
Vi tar endast emot ansökningar elektroniskt via vår hemsida. Bemannings-och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser undanbedes. Götene kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Kontaktpersoner på detta företaget
Eva Danielsson Friberg, Sektorschef
0511- 38 60 14
Susanne Lövgren-Frost, Samordnare
0511-38 23 38
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0511-38 60 00
Lena Lyresten, enhetschef
0511-38 60 61
Annicka Berggren, bibliotekssamordnare
0511-38 60 65
Eva Danielsson-Friberg, Sektorschef
0511-38 60 14
Jonna Sanfridsson, Kanslistrateg
0511-38 60 24
Eva Danielsson Friberg, Sektors chef
0511-38 60 14
Charlotta Lövgren, Kommunikationsstrateg
0511-38 60 47
Eva Danielsson Friberg, Sektorschef
0511-38 60 14