Förvaltningssekreterare

Arbetsbeskrivning

Borgholms kommun omfattar norra delen av Öland - solen och vindarnas ö. Centralorter är Borgholm, Köpingsvik och Löttorp. De största näringsgrenarna i kommunen är besöksnäringen och lantbruket. Borgholms kommun har drygt 10 600 åretruntboende invånare och över två miljoner besökare varje år.

Vi erbjuder en mångfald av yrkesområden och en mängd viktiga jobb. Hos oss arbetar ca 1000 medarbetare fördelat på fyra förvaltningar och två kommunala bolag. Vi arbetar aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare med bra anställningsvillkor och en god arbetsmiljö. I vårt arbete utgår vi från våra värdeord: Välkomnande-Utvecklande-Tillsammans.

Vi söker ständigt nya medarbetare som vill vara med och bidra till Borgholms kommuns utveckling! Vill du bli en av oss? Välkommen med din ansökan!



ARBETSUPPGIFTER
Som förvaltningssekreterare ska du ansvara för registrering och diarieföring av inkommande post och e-post till kommunmailen samt i nära samarbete med kommunsekreteraren svara för ärendehantering i samband med nämndsmöten för kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och dess utskott. I tjänsten ingår också viss service till övriga förvaltningar och förtroendevalda, utredningsuppdrag, ärendeberedning och ärendebevakning, expediering av beslut, registrator, valsamordnare och sekreterare i valnämnden, kommunikation/information, hemsida, planering av agendor samt att utföra en del av avdelningens fortlöpande arbetsuppgifter.

Vidare omfattar rollen framtagning och underhåll av en dokumenthanteringsplan, arkivansvar och ansvar för sociala medier som hemsidan, Facebook.mm.

Rollen omfattar även att vara ställföreträdande för kommunsekreteraren.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig inriktning. Du har minst fem års erfarenhet av kvalificerat sekreterararbete, gärna från politisk nämnd eller styrelse.

En förutsättning för tjänsten är att du har god känsla för svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift, har ett strukturerat arbetssätt, har förmågan att jobba självständigt men också i samarbete med andra kollegor och förtroendevalda.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Krister Kronzell
0485-880 30
Agneta Östberg
0485-88015
IT-chef Niklas Hällblad
0485-882 21
Kommunchef Christina Madeling
0485-88010
Kommunens växel Fackliga företrädare via
0485-880 00
Tf personalchef Agneta Dahlberg
0485-881 24
Systemansvarig PA Susanne Pettersson-Höglander
0485-88031
IT-chef Niklas Palmquist
0485-882 21
Tf kommunchef Lars-Gunnar Fagerberg
0485-88025
Säkerhets- och utvecklingsstrateg Anders Sporrong
0485-88050

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Borgholms kommun, Kommunledningskontor Borgholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 2 juni 2016

Besöksadress

38721 Borgholm
None

Postadress

Box 52
Borgholm, 38721

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024