OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
OLOFSTRÖMS KOMMUN
Olofströms kommun är en av fem kommuner i Blekinge län med cirka 13 000 invånare. Inom kommunens gränser finns över 200 sjöar och i tätorten Olofström möts tre åar, vilket är både unikt och attraktivt. Vatten, sport, kultur, vild natur, mångkultur och teknik är ord som förknippas med Olofströms kommun.
I Olofström jobbar vi efter visionen:
Olofströms kommun ska vara expansiv och stolt. År 2025 är vi 14 000 invånare.
Ärendehantering i samband med nämndsmöten, utredningsuppdrag samt adminstrativt stöd till förvaltningschef och ledningsgrupp.
I rollen som förvaltningssekreterare arbetar du med kommunikation och administration utifrån ett förvaltningsövergripande perspektiv. Som förvaltningssekreterare ska du svara för ärendehanteringen i samband med nämndsmöten innefattande kallelse, protokoll och expediering av nämndens beslut. I tjänsten ingår också service till förtroendevalda, vissa utredningsuppdrag, ärendeberedning samt att utföra en del av avdelningens fortlöpande arbetsuppgifter men också att vara administrativt stöd till förvaltningschef och ledningsgruppen.
Som person är du välstrukturerad och noggrann. Du har förmåga att arbeta självständigt vilket bidrar till att du initierar och driver utvecklingsarbete inom verksamhetsområdet. Du trivs i servicerollen med många kontaktytor och har lätt för att samarbeta.
Vi ser gärna att du har relevant högskoleutbildning inom t.ex. offentlig förvaltning, samhällsvetenskap, statsvetenskap och/eller erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning. Arbetet kräver att du har god kunskap om politiskt styrda organisationer. Har du tidigare arbetat inom en politisk styrd organisation, helst med liknande arbetsuppgifter, ser vi det som meriterande.
Arbetet kräver att du har god känsla för svenska språket och är duktig på att formulera dig i tal och skrift. Du har förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt och kan se helheter utan att tappa detaljer.