Förvaltningssekreterare

Arbetsbeskrivning

Hammarö - Skärgårdskommun i Värmland
Hammarö kommun består av en ö som ligger i Vänern, bara några kilometer från Karlstads centrum. Kommunen har drygt 15 000 invånare. Huvudorten är Skoghall.

Hammarö är skärgårdskommunen med framåtanda. Vi är en grön ö med livskvalitet och omtanke. Här finns närhet och utrymme med generationer som bor och möts i trygghet. Goda resultat gör att Hammarö kommun rankas som en av de bästa skolkommunerna i landet. Vår verksamhet håller en jämn, hög kvalitet genom skolåren tack vare personalens goda arbete och fokus på helhetsperspektivet för barn och elever 1-16 år.



Socialförvaltningen ansvarar bland annat för äldre- och handikappomsorg, hälso- och sjukvård, psykiatri samt individ- och familjeomsorg. Förvaltningen har cirka 430 medarbetare och omsätter cirka 250 miljoner kronor.

Stöd, trygghet, kvalitet och brukarperspektiv är några av nyckelorden i vår breda verksamhet. Här finns resurser för att stödja den enskilde att med egen kraft skapa ett bra liv. Vår verksamhet styrs bland annat av
Socialtjänstlagen (SoL), Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrande (LSS) samt Hälso- och Sjukvårdslagen (HSL). Vi gör skillnad varje dag för Hammaröborna.


ARBETSUPPGIFTER
Befattningen som förvaltningssekreterare för Socialförvaltningen är placerad på förvaltningsledningens stab. Ditt huvuduppdrag är att administrera samt skriva protokoll vid Socialnämndens sammanträden. Där utöver kommer du att utgöra ett administrativt stöd till förvaltningsledningens stab. Du kommer att ha ett nära samarbete med handläggare, chefer och förtroendevalda inom förvaltningens område. Dina arbetsuppgifter kan också omfatta arbete med viss projektledning.

KVALIFIKATIONER
Du har en samhällsvetenskaplig högskoleexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av att arbeta inom offentlig förvaltning med liknande arbetsuppgifter och projektledning är meriterande.

Rollen kräver att du är flexibel och har god samarbetsförmåga. Att du kan skapa goda relationer och har förmåga att arbeta självständigt. Du tar ett stort eget ansvar och har en hög servicekänsla.

Du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift och kan på ett pedagogiskt sätt förmedla information. Vi förutsätter att du har god datavana och ett professionellt förhållningssätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Intervjuer kan förekomma innan ansökningstidens utgång.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hammarö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Hammarö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunstyrelsens ordförande Leif Sandberg

Kommunchef Caroline Depui

Socialchef Per Söderberg
054-515229
Biträdande socialchef Annica Lückner
054-515421
Integrationssamordnare Annika Axelsson
054-515619
Enhetschef Karin Odenson
054-515210
Enhetschef Linda Gödebu
054-515296
Enhetschef Helena Eriksson
054-515217

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hammarö kommun, Socialförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 20 mars 2017

Besöksadress

Mörmovägen 5 Skoghall
None

Postadress

Box 26
Skoghall, 66321

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024