OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Smedjebacken är en trevlig kommun i södra Dalarna, med bra kombination av trivsamt småstadsliv, storslagen natur, aktivt föreningsliv, ett rikt kulturliv och starten för Strömsholms kanal. En tillväxtkommun med små och stora företag med goda förutsättningar då vi ligger i ett strategiskt bra läge mellan Västerås och Falun/Borlänge. Sedan länge arbetar vi med en ekologisk inriktning. Smedjebacken är närhet, vatten och utveckling, en kommun för alla.
Välkommen till Smedjebackens kommun!
Vi är en kommun som med god och stabil ekonomi som grund och med invånarna i fokus arbetar aktivt med utveckling där målet är bästa möjliga verksamhet. Som arbetsgivare är vår styrka prestigelöshet, dialog och korta beslutsvägar. Vi är övertygade om att vi tillsammans kan leva upp till vår värdegrund där välkomnande, engagemang, trygghet och framtidstro är våra ledord.
Omsorgsförvaltningen
Omsorgsnämnden ansvarar för frågor som rör äldre och funktionshindrande i Smedjebackens kommun. Att arbeta som förvaltningssekreterare på omsorgsförvaltningen innebär att du ingår i en liten grupp av centralt placerade administratörer med kontor i centrala SMB.
Välkommen med din ansökan – vi ser fram emot att få just Dig som vår medspelare!
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som sekreterare i omsorgsnämnden och dess arbetsutskott och vara förvaltningschefens samt nämndordförandes högra hand.
Sekreterare i Omsorgsnämnden och dess arbetsutskott innebär ärendehantering, kallelser och protokoll. Sekreteraren sköter även kommunala Pensionärsrådet och Handikapprådet. Även övriga administrativa arbetsuppgifter förekommer såsom posthantering, kontering m.m.
Det ingår även i dina arbetsuppgifter:
Bistå förvaltningschefen med vissa skrivelser, utskick, kallelser till olika arbetsgrupper och samverkansgrupper samt agera sekreterare på vissa övergripande möten.
Bistå förvaltningschef och verksamhetsutvecklaren i olika utredningsarbeten.
Ansvar för förvaltningens arkiv och diarieföringen.
Ansvara för viss utbildningsverksamhet mot omsorgens personal.
Ansvara för viss kvalitetsutveckling och kvalitetsuppföljning samt statistikinsamling.
I samarbete med andra inom omsorgen arbeta med verksamhetsutvecklingsfrågor och vara nämndens dataskyddshandläggare samt bistå nämndens dataskyddsombud. Fortsätta arbetet med att ta fram underlag och rutiner i enlighet med nya GDPR.
Du kommer också att ha mycket externa kontakter och kommer att ge service både inåt i verksamheten samt utåt mot våra intressenter.
Förvaltningssekreteraren är direkt underställd förvaltningschefen.
Även andra arbetsuppgifter kan förekomma och arbetets innehåll och förutsättningar kan komma och att förändras över tiden.
Provanställning kan komma att tillämpas.
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande. Du bör ha insikt i aktuella lagrum som Socialtjänstlagen, LSS, Förvaltningslag och Kommunallag samt Offentlighets- och Sekretesslag.
Erfarenhet av liknande arbete är meriterande.
Erfarenhet av arbete med Äldreomsorg och LSS ser vi som meriterande. Ett stort mått av flexibilitet och serviceanda krävs för denna tjänst.
God förmåga att uttrycka sig i skrift och tal är viktigt.
Tidigare erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter är en tungt vägande merit.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Personliga egenskaper
De egenskaper vi söker är god samarbetsförmåga liksom förmåga och erfarenhet av självständigt arbete.
Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du är noggrann och strukturerad och gärna insatt i hur offentlig verksamhet styrs samt hur en politiskt styrd organisation fungerar. Strukturerad och ordningsam. Förmåga att lyssna in och sammanfatta i skrift det som uttrycks. Vilja att "hugga in" och hjälpa till där det behövs.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en trevlig arbetsplats med fokus på arbetsmiljön för dig och dina medarbetare, vilket även innebär rökfri arbetstid. Eftersom vi tror på dialog i vår kommun erbjuder vi dessutom en dialogutbildning till alla nya tillsvidareanställda. Vi vill ha frisk och aktiv personal och vi hoppas att vårt friskvårdsbidrag bidrar till detta samt vår personalförening, Smeden. Att åka kollektivt är bra för miljön och därför kan du som medarbetare få köpa busskort till rabatterat pris, tillsammans kan vi göra skillnad. Att förvalta det vi värnar om ser vi som självklart och vi är stolta över vårt finska förvaltningsområde och kan du finska får du mer än gärna stärka upp med den kunskapen. Vi erbjuder dig en arbetsgivare som tror på sina medarbetare.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringsprocessen.
Läs mer om oss på smedjebacken.se och hur vi hantera dina personuppgifter enligt GDPR.
All rekrytering sker digitalt och via vår externa länk till rekryteringssystemet Webcruiter.
Vid problem av registerting av CV var god kontakta Webcruiter support.
Kontaktinformation
Helene Nyman, Vision, 0240-66 02 16
Elisabet Zimmer, Förvaltningschef, 0240-660 330, elisabeth.zimmer@smedjebacken.se
Arbetsplats
Johan Ahlbäcks plats 7
777 81 Smedjebacken