Förvaltningssekreterare

Förvaltningssekreterare

Arbetsbeskrivning

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Vår verksamhet växer därför söker vi nu en förvaltningssekreterare med ansvar för överförmyndarnämnden som tillsammans med vårt team om sex handläggare och en samordnare vill fortsätta att driva utvecklingen framåt på överförmyndaren i Kristianstads kommun.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som tycker det är kul och spännande med utveckling och som vill vara med och forma en ny roll som förvaltningssekreterare i vårt team om 6 handläggare och en samordnare.

Som förvaltningssekreterare är du spindeln i nätet och den som håller samman den interna administrationen och driver utveckling kopplat till ditt ansvarsområde. I arbetsuppgifterna ingår att utveckla verksamhetens kommunikationsvägar så som hemsida och e-tjänster. Du är även nämndens sekreterare och håller samman kallelser, protokoll samt expediering av beslut.

Du ansvarar för verksamhetens informationshantering i form av registrering av allmänna handlingar samt arkivering. Vidare administrerar du och utbildar verksamhetens medarbetare samt ställföreträdare i vårt verksamhetssystem. Du är även kontaktperson gentemot leverantören.

Övrigt förekommande arbetsuppgifter är att genomföra kontroller samt hålla samman utbildning av ställföreträdare men även fakturahantering, beställningar och bokningar.


KVALIFIKATIONER
Du som söker har akademisk examen (180hp/120p) med inriktning mot statsvetenskap, offentlig förvaltning, juridik eller annan inriktning samt erfarenhet som arbetsgivaren finner motsvarande.

Vi vill att du har erfarenhet av självständigt administrativt arbete inom kommunal verksamhet samt erfarenhet av sekreterarskap vid nämnd. God kunskap inom offentlighet- och sekretesslagstiftning är också ett krav. Tidigare arbete inom överförmyndarverksamhet är meriterande.

Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i arbetsuppgifterna krävs god kunskap i svenska. Naturligtvis har du god datorvana och hanterar Officepaketet i ditt dagliga arbete. Har du erfarenhet av arbete i system som Wärna, Evolution, Episerver eller liknande är det meriterande.


ÖVRIGT
Kommunledningskontoret leder, samordnar, följer upp och utvecklar kommunens verksamhet utifrån en helhetssyn. Här finns verksamheter som ekonomi, HR, IT, medborgarcenter och strategiska frågor samt all gemensam service med lokalvårds-, måltids- och transportverksamheter i förvaltningen. Kommunledningskontorets arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag, studerar eller besöker vår kommun . Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Sammanfattning

Liknande jobb


27 december 2024