OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans och vi siktar på att bli 35 000 invånare år 2035. Vi som jobbar här är öppna, vi är framåt och vi vill. Varje medarbetare hos oss är med och gör skillnad för alla som bor och lever i vår kommun. Vill du vara med?
Vi har Sveriges viktigaste jobb och ett av dem kan nu bli ditt. Vi söker en förvaltningssekreterare till kommunledningsförvaltningen. Tjänsten är placerad på kanslienheten som tillhör avdelningen Administration och säkerhet (fd. kansliavdelningen).
Läs mer om oss som arbetsgivare på www.ljungby.se/jobb.
ARBETSUPPGIFTER
Som förvaltningssekreterare ingår du i ett team på tre personer som utgör navet i kommunens centrala administration. Rollen är mångfacetterad, där du sköter det dagliga administrativa arbetet på enheten och är huvudregistrator för handlingar som tillhör kommunstyrelsen. Andra arbetsuppgifter är fakturahantering, administration av borgerliga vigslar och systemförvaltning av förtroendemannaregistret Troman. Som förvaltningssekreterare kommer du även få sitta som sekreterare vid nämndssammanträden om ordinarie sekreterare har förhinder.
Arbetet är omväxlande och stimulerande och innebär många kontakter med kommuninvånare och kolleger inom kommunen och koncernen. Genom dina uppgifter kommer du att vara ett viktigt operativt stöd och genom din service säkerställa att verksamheten flyter på. Du kommer helt enkelt vara spindeln i nätet och den som vi vänder oss till när något behöver fixas.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter inom offentlig verksamhet, med mycket goda datorkunskaper som är relevanta för arbetsuppgifterna. Du har kännedom om demokratiska processer och att arbeta i en politiskt styrd verksamhet. Det är meriterande om du tidigare har erfarenhet av registrering av inkommande ärenden enligt förvaltningslagen.
Vi lägger stor vikt vid att du är service- och lösningsinriktad och kan arbeta självständigt. Du är engagerad i det du gör, har god initiativförmåga och lätt för att samarbeta med kollegor.
Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.
Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.
Intervjuer kommer att hållas den 12 och 17 januari 2023.
Hos oss är balans i livet viktigt! Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete med familj och fritid, därför tillämpar vi flextid i de verksamheter där det tillåter. Vi har generöst med semester och möjlighet till semesterväxling, subventionerat årskort med Länstrafiken, friskvårdsbidrag och mycket annat. Som medarbetare har du gratis medlemskap i personalklubben, vilket ger möjlighet till gratis träning och bad vid närliggande träningsanläggning och äventyrsbad, samt möjlighet att delta i andra aktiviteter.
Ljungby kommun erbjuder In- och medflyttarservice. Det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att byta livsmiljö och flytta till vår kommun.
Maila inflyttarservice@ljungby.se om du vill veta mer om vad vi kan hjälpa dig med i samband med en flytt till Ljungby kommun.
I Ljungby kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.
Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen
och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Hesselstedt
0372-78 91 31
Fackliga företrädare nås genom kommunens växel
0372-78 90 00
Jan Melkersson
Chef kommunikation o IT Peter Wiman
0372 - 78 91 97
Nås genom kommunens växel
0372-78 90 00
Personalchef Anna Hesselstedt
Personalstrateg Eva Trulsson
Näringslivschef Jan Melkersson
0733-739123
Näringslivsutvecklare Maria Johansson
Administrativ chef Anna Andersson