Förvaltningssekreterare Socialförvaltningen

Arbetsbeskrivning

I Ljungby kommun är vi öppna, vi är framåt och vi vill. Det betyder att vi håller vad vi lovar, löser problem tillsammans, är modiga, kreativa och har service i fokus. Hos oss hittar du Sveriges viktigaste jobb och ett av dem kan nu bli ditt!

Socialförvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorg samt service och omvårdnad för äldre och personer med funktionsnedsättning. Ytterligare ansvarsområden är bostadsanpassning, flyktingmottagande och utskänkningsärenden. Inom Socialförvaltningen arbetar drygt 1500 medarbetare. Befattningen som förvaltningssekreterare för Socialförvaltningen är placerad på förvaltningsledningens stab.

Besök oss gärna på www.ljungby.se/jobb


ARBETSUPPGIFTER
Som förvaltningssekreterare arbetar du som ett personligt och nära stöd till socialchef/verksamhetschefer och ingår i förvaltningens ledningsgrupp. Du säkerställer att information och uppdrag till och från chefer hanteras i rätt ordning. Rollen innebär att ha god framförhållning och förbereda möten, bland annat genom att ta fram underlag och material.

Arbetet innebär ansvar för all administration och samordning av olika uppdrag, t ex hantera logistiken i vissa uppdrag, protokollskrivning, post och e-post, telefon, interna/externa kontakter. Du ger ett administrativt stöd i planering och verksamhetsuppföljning.

Du ser dig som en representant för Socialförvaltningen och tycker att ett gott bemötande är viktigt både internt och externt. Du trivs i ett arbete där det är ett högt tempo. Du är självständig och duktig på att prioritera och se vad som behöver göras och kan omprioritera vid behov.



KVALIFIKATIONER
Eftergymnasial utbildning med inriktning administration/information och/eller erfarenhet som bedöms likvärdig

Minst 5-års erfarenhet av självständigt arbete med administrativa uppgifter

God datorvana och kunskaper främst inom MS Office-paketet

Hög integritet och stor lojalitet

God muntlig och skriftlig kommunikativ förmåga

Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från offentlig sektor är meriterande.

Rollen kräver att du är noggrann, bra på att planera och strukturera ditt arbete. Du är serviceinriktad, flexibel, har hög integritet samt god samarbetsförmåga. Vi förutsätter att du skapar goda relationer och har förmåga att jobba självständigt. Du tar ett stort eget ansvar, har en hög servicekänsla och ett professionellt förhållningssätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.

Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.

Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ljungby kommun, Socialförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Tillsvidareanställning på heltid Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. .
  • Publicerat: 6 april 2017

Liknande jobb


Assisterande Fleet Manager

Assisterande Fleet Manager

28 november 2024

Chefssekreterare

Chefssekreterare

27 november 2024

Chefsassistent, Barn- och ungdomspsykiatrin, Umeå

Chefsassistent, Barn- och ungdomspsykiatrin, Umeå

26 november 2024