Förvaltningssekreterare till omsorgsförvaltningen

Förvaltningssekreterare till omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.

Vår förvaltningssekreterare går på föräldraledighet och vi söker nu hennes vikarie. Välkommen med din ansökan!

Vi söker dig som med stort engagemang vill arbeta med och utveckla vår förvaltningsadministration. Vår målsättning är en god kvalitet och service för våra medborgare och kunder.
Din arbetsplats blir Planeringsenheten, vi är ett engagerat gäng där var och en har sin specialistkompetens och arbetar övergripande mot förvaltningens verksamheter. Du har ett nära samarbete med nämndsekreterare.


ARBETSUPPGIFTER
Som förvaltningssekreterare kommer du att vara huvudregistrator för förvaltningens handlingar och ansvara för ärende- och dokumenthantering, posthantering, diarieföring och utlämnande av allmänna handlingar. I arbetet ingår även att ordna och underhålla förvaltningens arkiv och tillsammans med arkivredogörare utarbeta rutiner för arkivering utifrån gällande lagstiftning.

I din roll stöttar du verksamheterna i frågor som rör allmänna handlingar och ärende- och dokumenthantering. I tjänsten ingår även att genomföra utbildningar i ärendehanteringssystemet Evolution samt att delta i kommunövergripande arbetsgrupper inom ansvarsområdet.

I arbetsuppgifterna ingår även administrativ hantering av medborgarärenden och synpunkter som kommer in till förvaltningen samt att sammanställa statistik gällande detta.

Du kommer att ha ett nära samarbete med förvaltningens nämndsekreterare och vara behjälplig med nämndsadministration för omsorgsnämnden samt vara nämndsekreterare i Östra Skånes hjälpmedelsnämnd. Vidare kommer du att vara sekreterare i Kommunala rådet för funktionsnedsatta (KRF) och Kommunala pensionärsrådet (KPR) inkl hantering av arvoden.
Administrativ hantering av föreningsbidrag och fondansökningar ingår också i uppdraget.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning/eftergymnasial utbildning inom arbetsområdet alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Vi vill att du har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete från politiskt styrd organisation, av att hantera offentliga och allmänna handlingar och av arbete med diarieföring. Kunskap om lagar och avtal inom området, till exempel kommunalrätt, offentlighet och sekretess samt förvaltningskunskap är ett krav. Erfarenhet av nämndsarbete är meriterande liksom erfarenhet från kommunal verksamhet.

Eftersom kommunikation och dokumentation ingår i arbetet behöver du mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Arbetet kräver att du har kunskap i Office-paketet och det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i ärende- och dokumenthanteringssystem, gärna ärendehanteringssystemet Evolution.

För att lyckas i rollen är du noggrann, har känsla för service och en mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du har förmåga att arbeta självständigt och att strukturera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt mot givna tidsramar. Du kan också ta initiativ och skapa engagemang för administrativa processer.

ÖVRIGT
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.

I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.

Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.

Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristianstad kommun, OMS Stab
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 februari 2023
  • Ansök senast: 26 februari 2023

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024