Förvaltningssekreterare till socialförvaltningen

Förvaltningssekreterare till socialförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Vill du bli en del av vårt team? Vi söker nu en förvaltningssekreterare till socialförvaltningen i Tibro kommun, då vår tidigare förvaltningssekreterare har fått en ny tjänst inom förvaltningen. I tjänsten ingår också andra förvaltningsövergripande uppgifter som gör tjänsten varierande, spännande och utmanande. Låter det som ett uppdrag för dig? Tveka inte att ansöka redan idag!

Tibro är en västsvensk kommun med drygt 11 000 invånare som präglas av engagemang och samverkan. Här finns ett brett näringsliv med en unik kompetens om möbler, inredning och logistik och ett rikt föreningsliv med många framstående idrottare. Här finns en medskapandekultur och en samarbetsanda som sticker ut.

Tibro kommun, som är Tibros största arbetsgivare, jobbar målmedvetet med utveckling och erbjuder invånarna en mycket uppskattad kommunal service. Med ledorden tillsammans, hållbart och nära strävar vi efter att forma ett hållbart samhälle socialt, ekonomiskt och klimatmässigt. Med engagemang, omtanke, samverkan och handlingskraft löser vi framtidens utmaningar och skapar mervärden tillsammans!

Livet i Skaraborg är en webbplats som visar möjligheterna som finns i Skaraborg. På www.livetiskaraborg.se kan du läsa mer om fritidsaktiviteter, boende och mycket annat.

ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att ansvara för den politiska ärendehanteringen för socialnämnden i egenskap av nämndsekreterare, vilket innebär att planera möten, färdigställa underlag inför politiska beslut, sammanställa kallelse och möteshandlingar samt skriva protokoll. Hanteringen av politiska ärenden är digitaliserat och arbete sker med hjälp av det kommungemensamma dokument- och ärendehanteringssystemet Ciceron. En viktig uppgift blir också att, tillsammans med andra, utveckla processer och rutiner för att säkerställa hög kvalitet i den politiska ärendehanteringen.

Du kommer även att arbeta brett med förvaltningens administration och också ha ett uppdrag som projektutvecklingsledare i olika utvecklingsarbete och projekt, där uppdraget behöver en sammanhållande kraft. Fördelningen är ca 50% nämndarbete och sedan tillkommer därtill andra administrativa uppdrag. Resterande del av tjänsten förläggs på projektutveckling. Ett just nu stående projekt är "Nära vård" som löper fram till 2030, där du kommer hålla ihop arbetet i förvaltningen.

Du ingår i kommunens sekreterarnätverk och i rollen som förvaltningssekreterare kommer du att konsulteras i allehanda frågor både av förtroendevalda och av tjänstemän. Du rapporterar till socialchef, som är din närmaste chef.

I ditt uppdrag som förvaltningssekreterare inom socialtjänsten kommer du att komma i kontakt med flertalet personärenden, samt sitta med vid förvaltningens ledningsmöten, vilket ställer därmed stora krav på hög professionell förmåga.

KVALIFIKATIONER
Det är meriterande om du har rätt högskoleutbildning för uppdraget, exempelvis inom offentlig förvaltning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Vi ser gärna att du även har arbetslivserfarenhet som innebär kunskap om kommunal- och förvaltningsrätt. Meriterande är erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Du har erfarenhet/kunskap om socialtjänst/kommunal vård och omsorg och har förmågan att se socialförvaltningen ur ett helikopterperspektiv i en större helhet. Du är målstyrd, har fokus på utveckling och har erfarenhet/kunskap om utveckling/projektarbete.

Arbetet förutsätter att du har ett ansvarstagande och strukturerat arbetssätt, är noggrann och trivs med att ha varierande administrativa arbetsuppgifter. Flexibilitet och känsla för service är värdefulla egenskaper i arbetet.

Du behöver också ha god samarbetsförmåga eftersom de administrativa processerna rör ett stort antal personer. Du ska också ha goda datakunskaper, och gärna vana av att arbeta i administrativa IT-system. Du har även väl utvecklad skriftlig och muntlig kommunikativ förmåga.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Tibro kommun har valt rekryteringskanal och tackar därför vänligen men bestämt nej till att bli kontaktad av rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

1:e socialsekreterare Ulrika Bood
0504-186 39
SSR Hanna Nellvén
0504-182 89
Vision Marie Fast Pettersson
0504-184 05
Enhetschef, Äldrecentrum/social dagverksamhet Sandra Eggen
0504-184 65
Kommunal exp
0504 - 183 96
Kommunal exp
0504-183 96
Verksamhetsresurs Inga-Lill Andersson
0504-182 86
Kommunals exp.
0504 - 183 96
Enhetschef, Fredsgatan Lena Johansson
0504-183 04
Enhetschef, Brittgården Marie Fast Pettersson
0504-184 05

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialtjänsten, Tibro kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 december 2023
  • Ansök senast: 7 januari 2024

Besöksadress

54380 Tibro
None

Postadress

Centrumgatan
Tibro, 54380

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024