OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Räddningstjänsten ansvarar för den kommunala räddningstjänsten i Ludvika kommun och Ljusnarsbergs kommun. Räddningstjänsten skall finnas tillhands för skadeavhjälpande insatser vid olyckor, samt genom skadeförebyggande åtgärder se till att skapa en säker och trygg kommun. Sotning ingår i räddningstjänsten.
Arbetsuppgifter
Som förvaltningssekreterare inom räddningstjänsten Västerbergslagen kommer du att få svara för ärendehanteringen i samband med nämnd- och utskottsmöten innefattande kallelse, protokoll och expediering av nämndens beslut. I tjänsten ingår även hantering av personal- och ekonomiadministrativa frågor. Dessutom ingår också service till förtroendevalda samt att utföra en del av förvaltningens fortlöpande arbetsuppgifter. Din närmsta chef är räddningschefen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning och då lägst administrativ gymnasial utbildning. Du ska ha goda kunskaper inom IT och vara väl insatt i de regelverk som styr nämndadministrationen. Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation samt erfarenhet av att arbeta med dokument- och ärendehanteringssystem ses som meriterande. Du ska självständigt kunna planera och genomföra arbetsuppgifter. En god förmåga att uttrycka sig tydligt i tal och skrift är nödvändigt för de aktuella arbetsuppgifterna. Du ska ha god förmåga att hantera många olika arbetsuppgifter och samtidigt kunna prioritera bland dem. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, heltid. Tillträdesdatum den 1 oktober 2016.
Kontaktperson
Tf räddningschef Rolf Hellberg, telnr 0240-860 25
Facklig kontaktperson
Vision, kommunens växel telnr 0240-860 00
Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 22 augusti 2016. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.