Förvaltningssekreterare/utredare

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.

Vård- och omsorgsförvaltningen ger stöd åt äldre och personer med funktionsnedsättning. På förvaltningen arbetar omkring 2 000 medarbetare inom vårdboende, hemtjänst, korttidsvård, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor.

Vi söker en förvaltningssekreterare/utredare till vård- och omsorgsförvaltningens sekretariat. Sekretariatet är direkt underställt förvaltningsdirektören och har ett övergripande ansvar för samordning av nämndadministration, tjänsteskrivelser, motioner m.m. gentemot politiken.

ARBETSUPPGIFTER
Som förvaltningssekreterare/utredare är din huvudsakliga arbetsuppgift att ansvara för förvaltningens diarium. I ansvaret ligger också utveckling av arbetssätt och rutiner inom ärendehantering. Du kommer även att hålla i de olika brukarråden och vara backup som sekreterare i nämnden. Viss registrering i diariet förekommer också. Du fungerar som administrativt stöd åt förvaltningsdirektören.

Som förvaltingssekreterare/utredare arbetar du med förvaltningsövergripande utredningsuppdrag och förväntas kunna driva projekt. I arbetsuppgifterna ingår även att skriva tjänsteskrivelser.




KVALIFIKATIONER
Du ska ha adekvat högskoleutbildning för tjänsten, gärna med inriktning statsvetenskap och/eller rättsvetenskap.

Tjänsten kräver att du är ansvarstagande, strukturerad och har en god initiativförmåga. Du behöver också ha en mycket god kommunikativ och pedagogisk förmåga, såväl skriftligt som muntligt.

Om du har erfarenhet av liknande arbete inom en politiskt styrd organisation, gärna kommunal sådan, är detta meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Leena Hagman
054-5405801
Wanja Lööv
054-540 47 56
Christina Millner, Administrativ chef
054-540 55 09
Margareta Wilde, SSR
054-540 54 57
Ann Eklöf, Vision
054-540 55 15
Enhetschef, Hemrehab Maria Hasslid
054-540 58 85
Enhetschef, Hemrehab Kerstin Tyrenhag
054-540 57 58
LSR Marie Hildèn
054-540 56 40
Emma Ragnarsson, LSR
054-540 59 47
Enhetschef Gunilla Olsson
054-540 55 91

Sammanfattning

Besöksadress

Kontaktcenter, Västra Torggatan 26 Karlstad
None

Postadress

Stadshuset, Drottninggatan 32
Karlstad, 65184

Liknande jobb


Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

14 november 2024

Handläggare

Handläggare

13 november 2024