OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Öckerö är en kommun för alla där hållbarhet, trygghet och omsorg med människan i centrum präglar samhällsutvecklingen.
Vår vision är att Öckerö ska vara en levande skärgårdskommun med människan i centrum. I Öckerö kommun bor ca 13 000 invånare och vi har ca 1100 anställda i kommunen.
Tillsammans är vi unika, då vi lever och verkar i en kommun som består av 10 bebodda öar.
För dig som reser når du öarna på 50 min med snabbuss från centrala Göteborg. Du hittar oss två mil väster om Göteborg.
Vi uppskattar dig som vågar anta utmaningen att testa något nytt!
Socialförvaltningen i Öckerö kommun består av Individ- och familjeomsorg/funktionsstöd, äldreomsorg, räddningstjänst samt förvaltningsstöd och utveckling. Socialförvaltningen leds av en förvaltningschef och har en egen nämnd. Som administratör är du placerad på enheten förvaltningsstöd och utveckling.
Förvaltningsstöd och utveckling är indelad i fyra olika team, team administration, team utveckling, team folkhälsa och team vaktmästeri och består av totalt 15 medarbetare. Enheten ska bidra till att det finns ett tydligt och hållbart verksamhetsstöd, att kommunens folkhälsoarbete samordnas och utvecklas, att det finns ett systematiskt kvalitetsarbete som bidrar till att förvaltningens verksamheter ständigt utvecklas och att kvaliteten och säkerheten inom kommunens hälso- och sjukvårdsverksamhet upprätthålls och utvecklas.
ARBETSUPPGIFTER
Team administration består idag av fyra administratörer och vi söker efter en ny kollega. Som administratör har du en nyckelroll i förvaltningen och stöttar chefer och medarbetare med bland annat personaladministration, inköps- och ekonomiadministration, avgiftshandläggning och systemadministration.
Teamet söker dig som tycker om att samarbeta, håller en hög servicenivå och vill utvecklas. Vi söker någon med erfarenhet för inköps- och ekonomiadministration då du i denna roll kommer att ha ett extra ansvar för att exempelvis stödja verksamheten kring inköpsfrågor och genomföra enklare direktupphandlingar. Det är meriterande om du också har erfarenhet av avgiftshandläggning inom socialförvaltningens verksamhetsområden. Du kommer vara en viktig del i arbetsgruppens kontakter med förvaltningens medarbetare och chefer och det sker löpande en samverkan med interna och externa kontakter.
KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs avslutad gymnasieutbildning, gärna med inriktning mot administration eller ekonomi. Vi söker dig som har erfarenhet från beskrivna arbetsuppgifter och som är mån om att arbetet blir väl genomfört. Ett önskemål är att du har en dokumenterad erfarenhet av arbete i verksamhetssystemen Visma ekonomi, Proceedo och Procapita/lifecare samt att du är en van användare av Excel. God datorvana är ett krav liksom att du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Arbetet ställer krav på att du kan arbeta självständigt men i gott samarbete med andra. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt och strukturerat och är inte rädd för att föreslå förbättrade arbetssätt. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för goda relationer med dom som du finns till för. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Känner du igen dig i beskrivningen av denna tjänst? Då tror vi att du kommer att trivas hos oss på Socialförvaltningen i Öckerö kommun. Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Intervjuer kan komma att påbörjas löpande, så vänta inte med din ansökan.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lena Myhrman
031-96 54 83
Nås via kommunens växel
031-97 62 00
Eva Klintberg
031-978831
Inger Albertsson
031-97 62 26
Marita Olsson Leitet
031-97 88 65
Facklig företrädare
nås via kommunens växel 031-97 62 00
Eva Schäder
031-976355
Catarina Nordqvist
031- 976391
Hootan Torkalinaghipoor
031-97 88 28
Joakim Pettersson