OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en roll som kombinerar logistik och administration? Om så är fallet kan du vara vår nya speditör! DACHSER Sweden AB är i snabb utveckling och vi söker därför en Forwarding Assistant till vår outboundgrupp i Göteborg.
Jobbet
I rollen som Forwarding Assistant blir du en del av vårt outboundteam som ansvarar för exporttrafik. Gruppen handlägger såväl operativa funktioner samt servicefunktioner – både internt och externt.
I arbetet ingår tullhanteringar (exportdeklarationer och transiteringar), uppföljning av trafik och planering av lastningar och avgångar för linjebilar, hantering av EDI från kunder samt övriga administrativa uppgifter.
En viktig del av tjänsten är att bygga förtroendefulla relationer med både kunder och kollegor, där ni främst har kontakt via telefon och mail.
Vem är du?
Vi söker dig som tidigare har arbetat med någon liknande tjänst, gärna inom branschen, där du har fått god förståelse för processer och flöden. Har du dessutom en utbildning inom logistik är det ett plus!
För att lyckas i rollen behöver du ha goda datorkunskaper och kunna kommunicera obehindrat på svenska samt engelska i såväl tal som skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, och som person tror vi att du är välstrukturerad, självgående, har god samarbetsförmåga och en stark känsla för service.
Vidare ser vi att du är en riktig problemlösare som tycker om att lära dig nya saker. Du har ett analytiskt tankesätt och tycker om att arbeta såväl reaktivt som proaktivt. Är du en lagspelare men samtidigt trivs med att ta egna initiativ och arbeta självständigt så kommer du att lyckas och trivas i rollen.
Vi erbjuder
Här välkomnas du till ett härligt gäng med hög teamkänsla där du är delaktig och kan påverka resultaten.
Vi erbjuder alla nya anställda en ordentlig introduktion i DACHSERs nätverkssystem, löpande fortbildning, stöd från kollegor och ledare samt möjligheten att arbeta i ett globalt företag med stark tillväxt på den svenska marknaden där du får unika möjligheter till yrkesmässig och personlig utveckling.
Eftersom vi tycker att mångfald bland medarbetarna är en styrka uppmanar vi alla, oberoende av personlig bakgrund, att söka. Som medarbetare får du bra och flexibla anställningsvillkor inklusive pensionsavtal. Lön efter kvalifikation.
Är du intresserad?
Ytterligare information lämnas av Operations Manager Sören Landt Sivebäk på telefon +46 768543283.
Rekryteringsarbetet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Skicka därför in din ansökan så fort som möjligt, dock senast 23 maj 2021.
DACHSER är ett familjeägt företag som erbjuder transportlogistik, lagerhållning och kundspecifika services. Ett sömlöst transportnät - både i Europa och resten av världen - och helt integrerade IT-system säkerställer intelligenta logistiklösningar världen runt. Få mer information om DACHSER som arbetsplats på www.dachser.se eller se vår företagsfilm här.