Foster Wheeler Energi AB söker en Inköpsansvarig

Arbetsbeskrivning

Foster Wheeler med anor från 1884 är idag en global koncern med över 13 000 anställda och en av världens största ångpannetillverkare med ett väl inarbetat namn.Själva ångpanneverksamheten i koncernen har ca 3 000 anställda och omsätter ca 30 miljarder SEK.Det svenska bolaget, Foster Wheeler Energi AB, dotterbolag till Foster Wheeler Energia OY i Finland, med 25 anställda svarar för nyförsäljning och service på den skandinaviska marknaden. Arbetsuppgifter och ansvarsområden: Företaget kommer inom kort att strukturera om sina inköpsrutiner därav tillsättningen av en Inköpsansvarig.En förstudie är gjord och din uppgift blir att implementera det nya arbetssättet i alla led.Foster Wheeler är främst ett serviceföretag som servar pannanläggningar hos industri, energileverantörer och offentlig verksamhet. Servicepersonalen på fältet arbetar oftast under stor tidspress och det är därför mycket viktigt att försörjningen av material och förnödenheter fungerar klanderfritt för att klara uppsatta tidsramar.Här spelar förstås den nya centraliserade inköpsfunktionen en viktig roll. I din roll som inköpsansvarig kommer du att ansvara för godkännande av allt avrop internt, stort som smått, följa upp attestnivåer och ajourhålla den nya inköpsportalen som blir kärnan för din verksamhet.Se över samtliga befintliga leverantörsavtal, upphandla nya avtal vid behov och då granska och utvärdera offerter, leverantörsvillkor, priser och ledtider samt bereda förfrågningsunderlag Placeringsort är Norrköping.Din profil: För att trivas hos Foster Wheeler Energi AB och ha rätt förutsättningar för tjänsten som Inköpsansvarig ställer vi följande krav. Vi söker dig med högskoleutbildning med inriktning på inköp eller logistik alternativt annan förvärvad adekvat kunskap inom området.Kunskap i inköpsjuridik är meriterande, självklart besitter du en god system- och datavana.Du talar och skriver klanderfri svenska och engelska, kan du dessutom finska är detta ett plus men inget krav. Då projekten pågår på flera platser samtidigt kommer du att fungera som spindeln i nätet för all material- och förnödenhetsförsörjning och därför är det viktig att du som person är drivande och självgående.Du tar initiativ och är en genomförare som drivs av mål och resultat. Vi söker samtidigt dig som har ett serviceinriktat och affärsmässigt sätt samt en hög social kompetens i mötet med andra människor, internt som externt.Du behöver inte vara utbildad inom teknik men vi behöver en person som har hög teknisk förståelse och intresse av våra produkter och rekvisitioner.Du besitter en noggrann och administrativ ådra och har troligtvis erfarenhet från ett bredare inköpsarbete sedan tidigare. Vår serviceverksamhet är säsongsberoende med toppen under mars till september.Du bör vara flexibel och inte skygga för att ta tag i andra administrativa arbetsuppgifter under övrig tid. Vi är ett litet gäng med som drivs av entusiasm.Ansök redan idag!: Tillsättning sker enligt överenskommelse och urval görs löpande.Vänta därför inte med din ansökan utan ansök redan idag!Vi tar endast emot sökande via cv-databasen. Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter.Väl mött!

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanne Dahl
0730- 72 66 37
Linda Strandman

Lotta Weberg Hoff
0767-781502
Linda Strandman
076-778 15 10
Patrik Funke
076-778 15 29
Jessica Jacobsson
013-32 94 02
Patrik Funke
013-32 94 22
Jessica Jacobsson
013-329402
Linda Strandman
0767781510
Tobias Knutson
013-32 94 23

Sammanfattning

Besöksadress

Djurgårdsgatan 56, Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024