Arbetsbeskrivning
Har du en känsla för logistik och en passion för att få saker att rulla smidigt? Är du en strukturerad lagspelare som har koll på detaljer och gillar att samarbeta för att skapa effektiva flöden? Då kan rollen som Fraktansvarig hos oss på Blåkläder vara helt rätt för dig! Hos oss får du möjlighet att ta ansvar, arbeta nära flertal olika team och vara en nyckelperson i vår transportkedja. Läs mer om tjänsten och skicka in din ansökan redan idag!
Din roll
Som Fraktansvarig på Blåkläder spelar du en central roll i vårt fraktteam, där du tillsammans med dina kollegor säkerställer att leveranser registreras korrekt och levereras i rätt tid. Du ansvarar för att tullhantering kring dessa görs på rätt sätt. Du kommer att arbeta nära våra teamleaders på Outbound-avdelningen, samarbeta med speditionsteamet och ha regelbunden kontakt med våra kollegor i de länder där vi verkar. I rollen ingår bland annat att:
• Planera och koordinera godsupphämtningar
• Kommunicera med våra olika speditörer och svara på eventuella transportfrågor
• Ansvara för att exporter sker korrekt och att tullhandlingar är kompletta
• Följa upp och uppdatera i våra system och säkerställa att det innehåller rätt information
Din profil
För att passa i rollen som Fraktansvarig på Blåkläder arbetar du strukturerat och är självgående med ett gott ordningssinne. Du tycker om att arbeta administrativt, du har en god kommunikationsförmåga, och gillar att arbeta med förbättringar. Som person är du stabil, ansvarstagande och drivs av att arbeta mot tidsatta deadlines med en positiv inställning. Hos oss på Blåkläder värdesätter vi personligheten högt där vi ser att du är prestigelös, ödmjuk och lyhörd samt att du, precis som vi, tycker att laget är det viktigaste.
Vi ser gärna att du som söker har hanterat tullfrågor tidigare och har goda kunskaper i Microsoft Office. Det är meriterande om du jobbat i TA systemet Centiro samt att du har viss kunskap inom Excel. Då du kommer arbeta med internationella kontaktytor krävs det att du hanterar svenska och engelska i tal och skrift.
Om Blåkläder
Blåkläder är ett globalt företag med lokal känsla, som kommit en bra bit på vägen mot att bli störst på arbetskläder. Vi är ett internationellt sammansvetsat gäng på nära 650 medarbetare i ett 20-tal länder som sätter företagskultur, kvalitet och hållbarhet högst upp på agendan. De senaste tio åren har vi fyrdubblat vår omsättning, som nu är över 2 miljarder kronor, och det finns ingen broms i sikte. I Svenljunga strax utanför Borås sker allt utvecklingsarbete, från produktutveckling, logistik och lager till marknadsföring. Vi är stolta över att minst 85% av vårt sortiment idag produceras i egna fabriker, vilket ger oss insyn och påverkan i hela värdekedjan.
Vi erbjuder gemenskap och en känsla av tillhörighet samt samarbete över gränser. På vårt kontor i Svenljunga har du tillgång till gym och padelbana samt förmåner som friskvårdsbidrag, hundgård för fyrbenta vänner och en lyxig måndagsfrukost varje vecka. Givetvis finns det möjlighet att ladda elbil och att vara med på ett flertal aktiviteter som arrangeras av vår aktivitetsgrupp.
Blåkläder är ett framåtsträvande, entreprenörsdrivet och familjeägt företag som bestämt sig för att vara det självklara valet när arbetskläder kommer på tal. Hos oss kan du gå hur långt som helst om du har viljan, skickligheten och uthålligheten.
Läs mer om oss på www.blaklader.com
Övrigt
Anställning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som initialt påbörjas med en 6 månaders visstid (provanställning). Start sker efter överenskommelse.
Lön: Månadslön
Ansökan: Sista ansökningsdag är 12 januari 2025, vi arbetar med löpande urval och kan därför tillsätta tjänsten tidigare.
Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att höra av dig till Johan Gustavsson, Outbound Warehouse Manager, via mail johan.gustavsson@blaklader.com använd tjänstens titel som rubrik.
Välkommen till oss på Blåkläder!