OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en vass ekonomiassistent med intresse för redovisning? Vill du få in en fot och göra karriär på ett möjligheternas företag? Talar du obehindrad engelska och vill verka som representant för ekonomifunktionen i Sverige? Då ska du läsa vidare! Perido söker en person till ett företag som erbjuder konsulttjänster för strategi- och policyfrågor inom en rad intressanta områden. Här kommer du att verka i en internationell miljö tillsammans med duktiga kollegor med olika bakgrund. Företagets ekonomifunktion har nyligen genomgått en omorganisation och söker därför en duktig ekonomiassistent. Stockholmskontoret, där du kommer att jobba, är placerat mitt i city - så centralt det kan bli! I tjänsten som Ekonomiassistent kommer du att sköta ekonomiuppgifterna för Stockholmskontoret. Detta innebär mycket arbete i det interna fakturerings- och tidsrapporteringssystemet som du också kommer att vara support för. I arbetsuppgifterna ingår också en rad andra administrativa arbetsuppgifter. Med kollegor i Göteborg, Norge, Schweiz och med en ekonomichef i Holland kommer du att verka som representant för ekonomifunktionen i Sverige. Kravprofil - Gymnasial utbildning - Arbetslivserfarenhet inom ekonomi med inriktning redovisning - Goda kunskaper i Excel - Kunskaper i skatter, moms, bokföring och fakturor - Du uttrycker dig väl i tal och skrift även på engelska Du är en utåtriktad person som trivs i en miljö där du får arbeta och umgås nära andra människor. Som ekonomiassistent blir ditt ledord noggrannhet och i ditt eget arbete är du dessutom självständig och ansvarsfull. Vidare trivs du att arbeta i en aktiv och händelserik miljö och du strävar efter att alltid utvecklas och blir bättre i ditt arbete. Självfallet talar och skriver du obehindrad engelska, då du kommer att verka i en internationell miljö.