OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Komet är ett rekryterings- och bemanningsföretag för studerande.Målsättningen är att ge Sveriges studenter bättre möjligheter till arbetslivserfarenhet och samtidigt tjäna extra vid sidan av sina studier.Grundarna till Komet har sedan 1988 arbetat med olika typer av bemannings- och rekryteringsfrågor samt studentnära verksamheter.Komet är medlem i Bemanningsföretagen. För uppdragsgivares räkning söker Komet en medarbetare inom IT-support. Vår uppdragsgivare är ett IT-företag vars vision är att byta pappersflöden mot elektronisk kommunikation.Företaget utvecklar informationsprocesserna hos sina kunder genom att erbjuda produkter inom systemutveckling, förvaltning och drift.Verksamheten riktar sig främst mot företag, myndigheter och större organisationer. Som helpdeskmedarbetare kommer du att arbeta i servicedesken med att lösa dagliga problem kopplade till IT-infrastruktur för företagets kunder.Främst kommer du att ta emot ärenden via telefon, e-mail samt ett system för ärendehantering.Arbetet ställer höga krav på servicenivå och kommunikativ förmåga.Du kommer att ensam arbeta som helpdeskmedarbetare vilket innebär att det finns goda möjligheter att själv påverka tjänstens utformning och dess struktur och rutiner. Är du den vi söker?Vi söker dig med någon form av IT-utbildning på högskolenivå som har ett intresse för att dela med dig av dina kunskaper och lösa problem för andra.Vi tror att du som söker är drivande och initiativrik som ser det som en rolig utmaning att själv skapa och utforma tjänsten.Du har vidare en väl utvecklad administrativ ådra och gillar att skapa ordning och reda.Tjänsten ställer stora krav på stresstålighet och en förmåga att ha många bollar i luften.Självfallet är du duktig på att kommunicera och samarbeta liksom har tålamod och är positiv.Erfarenhet av teknisk support är meriterande.Om du har kunskaper inom databaser ser vi det som ett plus.