OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Nu söker vi med ljus och lykta efter en person som är riktigt peppad på en ny möjlighet där du får ta mycket ansvar – och på sikt kunna växla upp ytterligare med rätt driv i rollen som ekonomichef. Visst låter detta riktigt spännande? Det är det också!
Rollen
I rollen som controller kommer du stödja verksamheten i redovisningsfrågor samt är med och utvecklar rutiner och processer. Idag har man ett samarbete med en partner i Polen där redovisningsenheten är outsourcad och här kommer du fylla en viktig funktion genom att bl.a. följa upp att redovisningen följer svensk lag och praxis och bokas på rätt kostnadsställen. Du kommer dessutom ha ett tajt samarbete med bolagets ekonomichef som också är placerad i Stockholm. Då ekonomichefen kommer från Tyskland är det viktigt att du inte har god kunskap inom svensk lag, redovisning samt skatt och dessutom behärskar engelska.
För att göra succé i denna roll behöver du ha en strategisk sida, vara öppen till förändringar och driven som person. Du följer upp budgetar och mål med de olika avdelningarna och fungerar som ett bollplank och genomför ev. korrigeringar för att uppfylla de mål som är uppsatta.
Arbetsuppgifterna
Som du kanske redan förstått är detta en bred roll och några av dina dagliga arbetsuppgifter består av att:
• Stötta och bistå redovisningsteamet i Polen
• Stötta ekonomichefen i bl.a. skattefrågor
• Följa upp och se till att redovisningsprinciperna efterföljs (GAAP/IFRS)
• Ta fram samt granska och följa upp både intern och extern rapportering
• Följa upp och granska utfall och resultat och stötta verksamheten och dess olika avdelningar
• Granska löneberäkningar
• Ha översikt över intercompany lån och avtal
• Andra uppkomna ad hoc uppgifter
Din bakgrund
För att passa och lyckas i rollen ser vi gärna att du har följande bakgrund:
• Minst en kandidatexamen inom ekonomi
• Minst några års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete inom redovisning
• Du har förståelse för såväl legala redovisningsprinciper som IFRS-principer
• Mycket goda kunskaper i Excel
• Meriterande med erfarenhet av Jeeves, men inget krav
• Flytande i svenska och engelska i både tal och skrift
Vem du är
Den person vi söker är driven, hjälpsam, strukturerad och analytisk. Du har ett sinne för siffror samt ett eget engagemang och "go" i dig, samt en vilja att påverka, utveckla och modernisera processer och rutiner. Vidare är du självgående, proaktiv och lösningsorienterad samt har ett prestigelöst sätt. På bolaget råder en social, föränderlig miljö med mycket på gång - och då är det såklart bäst att detta är ett klimat du trivs i! Du är kommunikativ och har lätt för att skapa goda relationer med olika kontaktytor internt.
Anställningen
Detta avser en s.k. direktrekrytering där du blir anställd direkt av Skruf.
Tjänsten är på heltid och här har du möjlighet att flexa.
Startdatum så snart som möjligt, önskvärt i början på november!
Din ansökan
Känner du nu när du har läst igenom denna annons att denna roll är helt rätt för dig? Då får vi be dig att skicka in din ansökan och ditt CV på engelska samt ett par rader på engelska om varför just du skulle vara rätt för tjänsten.
Och du, vänta inte på bättre tider - ansök nu! Vårt urval sker nämligen löpande.
Om Skruf Snus AB
Skruf Snus AB grundades 2002. Sen starten har företaget vuxit för varje år. Idag är Skruf Snus AB Sveriges näst största snusföretag med en omsättning på ca 1,5 miljarder kronor och med ca 300 anställda. Företaget är i en spännande och expansiv fas där vi växer både i Sverige och på den globala marknaden. Nya produkter lanseras kontinuerligt under våra tre varumärken Skruf, Knox och Smålands Brukssnus. Vi är ett gäng med mycket energi, driv och engagemang vilket är anledningen till att Skruf Snus AB fortsätter att utvecklas. Huvudkontoret ligger i centrala Stockholm men vi har distriktssäljare som täcker från Ystad i syd till Haparanda i norr. All produktion sker i vår fabrik i småländska Sävsjö. Sedan 2008 ägs Skruf Snus AB av Imperial Brands som är en global koncern med fäste i Storbritannien.
The Place är Sveriges enda Worklife Partner
För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!
The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år.
Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.
Nyckelord: controller, redovisning, accountant, revision, business controller, IFRS, Stockholm