Framgångsrika Ida Infront söker IT Operations Specialist till kundsupport

Arbetsbeskrivning

Ser du dig själv som en problemlösare som älskar att fixa saker och gräva i varför något inte fungerar som det ska? Då kan rollen som IT Operations Specialist på Ida Infront vara något för dig. Ida Infront erbjuder dig stora möjligheter att få vara med och påverka samt ett utmanande och utvecklande jobb, med placering i nyrenoverade lokaler centralt i Stockholm!

Om företaget
Ida Infront är ett väletablerat företag med mångårig erfarenhet av ärendehantering, e-arkiv och säkert informationsutbyte. Företaget grundades 1984 i Linköping och är en del av IT-koncernen Addnode Group. Deras kunder återfinns främst bland myndigheter, försäkringsbolag samt banker. Ida Infront löser kundernas verksamhetsbehov genom att implementera systemlösningar med den egenutvecklade produktfamiljen iipax som grund. Företagets kontor finns i Stockholm, Linköping, Oslo och Mumbai.

Ida Infront är ett framgångsrikt IT-produktföretag med platt organisation och stabil kundbas. När du kliver in innanför dörrarna möts du av en fräsch kontorslokal och glada medarbetare som med stark lagkänsla arbetar för att bygga nya nyttiga samt säkra system för samhället. Styrt av värderingarna Stolthet, Laganda, Tankeledare, Ansvar, Kvalitet och Glädje arbetar Ida Infront med att skapa bästa möjliga förutsättningar, idag och imorgon, både för medarbetare och kunder. Som medarbetare här blir du en i laget – du blir sedd, uppskattad och erbjuds både stimulerande arbetsuppgifter och kompetensutveckling.


Dina arbetsuppgifter
Som IT Operations Specialist har du ett mycket varierande arbete som ger dig stora möjligheter att utvecklas. Du spelar en betydelsefull roll när det kommer till att hjälpa företagets kunder att installera, konfigurera och administrera iipax och dess omgivande IT-miljö. Du tar också rollen som 2nd eller 3rd line support gentemot systemansvariga hos företagets kunder och ansvarar för att lösa de problem som uppstår. I de fall problemen rör ett fel i lösningen lämnar du ärendet vidare till det utvecklingsteam som äger systemet. Det är då angeläget att du ger god och strukturerad information kring ärendet så att ingen tid går förlorad.

I rollen ingår också att arbeta som konsult mot kund, och då som expert på hur systemen bör hanteras ur ett driftperspektiv. För dig som har rätt kompetens och inriktning erbjuds dessutom möjligheten att bli specialist inom t.ex. autentisering eller databasprestanda.


Din profil
För att passa i rollen som IT Operations Specialist krävs kunskaper om den IT-miljö som utgör grunden för iipax, såsom operativsystem, applikationsservrar och databaser. Du kommer att ha flera duktiga kollegor och får gärna växa in i rollen, alternativt komma in som mer erfaren.

Vi ser gärna att du har:
• Relevant eftergymnasial utbildning
• Kunskaper inom Linux-administration
• Erfarenhet ifrån någon relationsdatabas, till exempel Oracle, DB2, MySQL eller Microsoft SQL Server
• Erfarenhet av administration av någon applikationsserver, till exempel JBoss, Weblogic eller Websphere
• Kunskaper inom Windows-administration
• Kunskaper inom autentisering, t.ex. SAML, Kerberos, Single sign-on

För att lyckas i rollen är det centralt att du är serviceinriktad och drivs av att hjälpa kunden eller projektet med att lösa uppkomna problem samt av att utveckla och förbättra deras IT-miljö.

I arbetet ingår ofta uppgifter som spänner över lång tid och innefattar samarbete med flera parter. Därför är det viktigt att du är drivande och strukturerad i ditt arbete. Du behöver även gilla att samarbeta med andra för att lösa problem. Då företaget jobbar i en bransch som präglas av ständig förändring är det avgörande att de hela tiden utvecklas och ständigt blir bättre på det de gör. Därför hoppas de på att du vill fortsätta utvecklas och bidra till företagets förbättringsarbete.

Det finns många fördelar med att arbeta hos Ida Infront. Här blir du en del av ett framgångsrikt IT-produktföretag med platt organisation och stabil kundbas. Det är också ett värderingsstyrt företag med stark laganda som satsar på ledarskap samt deras medarbetare och deras möjligheter till kompetensutveckling.


Ansökningsförfarande
I denna rekrytering samarbetar Ida Infront med Skill. Vi tillämpar löpande urval, sök därför redan idag! Logga in eller registrera ditt CV på www.skill.se

Vid frågor kontakta gärna ansvarig rekryterare Kajsa Jonsson 08-12 09 71 71 alt kajsa.jonsson@skill.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Svanhild Johansson

Stina Bylund

Rebecca Ring

Stina Bylund

Malin Jangenteg

Pontus Lundquist

Lena Johansson
0708-52 32 36
Anna Carlbaum
08-12097173
Johan Zizala

Elin Östlund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 29 mars 2019

Besöksadress

Djurgårdsgatan 56
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


IT-Supporttekniker

IT-Supporttekniker

5 november 2024

Servicedesktekniker

Servicedesktekniker

5 november 2024

5 november 2024