OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som en ledande aktör inom IT-lösningar för core banking erbjuder vår kund spännande möjligheter att växa och utvecklas inom bank- och IT-sektorn. Vi är nu ute efter dig som är redo att ta dig an en långsiktig roll i deras Service Desk och bli en central del i organisationen.
OM TJÄNSTEN
I rollen som Service Desk Agent kommer du att spela en central roll i att hantera ärenden och support för företagets kunder inom banksektorn. Du kommer att arbeta nära dina kollegor och samarbeta med olika team, inklusive systemadministratörer och leveransteam, för att säkerställa att kunden är nöjd.
Du erbjuds
- Möjlighet att vara en del av ett ledande IT-företag inom core banking
- Tillgång till spännande utvecklingsmöjligheter och karriärvägar på sikt
- Ett engagerat och stöttande team som arbetar nära tillsammans
- En dynamisk arbetsmiljö med utrymme för personlig och professionell tillväxt
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Hantera ärenden som kommer in, inklusive serviceförfrågningar, ändringsbegäran och incidenter
* Registrera och dokumentera ärenden i systemen
* Samarbeta med leveransteam för att eskalera ärenden och säkerställa snabb och korrekt lösning
* Följa upp ärenden och säkerställa att kunderna får återkoppling i tid
* Stödja systemadministratörer med kontroller och övervakning av systemens funktion
VI SÖKER DIG SOM
* Har tidigare erfarenhet av arbete inom Service Desk eller liknande supportfunktion
* Har en god administrativ förmåga och noggrannhet för att hantera ärenden korrekt och effektivt
* Har goda kommunikationsfärdigheter och förmåga att hantera kundinteraktion på ett professionellt sätt
* Trivs att arbeta i team och samarbeta med olika intressenter
* En lugn och stressresistent personlighet som kan hantera incidenter på ett effektivt sätt
* Pratar och skriver Svenska och Engelska obehindrat
Det är meriterande om du har arbetat i JIRA och Confluence tidigare
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Kvalitetsmedveten
- Serviceinriktad
- Samarbetsinriktad
Vår rekryteringsprocess
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231