Framtidens registrator

Framtidens registrator

Arbetsbeskrivning

Göteborg är mitt uppe i ett stort stadsutvecklingssprång. Vår stad växer varje år och har ambitioner att fortsätta växa som regionens kärna. Trafikkontoret har en central roll i utvecklingen av staden, men också att förvalta den befintliga staden. Idag är vi ca 470 medarbetare som planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens infrastruktur, gator och offentliga rum till största möjliga nytta för stadens boende, besökare och verksamma. I vårt uppdrag finns också att boka och administrera färdtjänstresor och andra serviceresor. Tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i Göteborgs stad arbetar vi för att Göteborg ska fortsätta växa och utvecklas till en stad för alla.

ARBETSUPPGIFTER
Är du en positiv och engagerad registrator som vill vara med på en spännande utvecklingsresa? Då kan det vara dig vi letar efter!

Vi söker dig som har kunskap och vilja att tillsammans med våra fyra andra registratorer lotsa kontoret till att möta både dagens och morgondagens utmaningar inom arkiv- och ärendehanteringsområdet. Staden såväl som trafikkontoret står inför ytterligare förändring av arbetssätt och digitalisering vilket innebär att du kommer att arbeta verksamhetsnära samt uppsökande. Registratorsyrket utvecklas och vi behöver dig som både kan ha en fot i det gamla och som har en blick riktad mot framtiden.

Att vara registrator på trafikkontoret innebär såväl ett verksamhetsnära arbete med mycket samarbete inom gruppen och med kontorets övriga medarbetare som självständigt utövande av arbetsuppgifter. Du kommer löpande att arbeta med att bedöma, registrera och hantera allmänna handlingar i enlighet med gällande regelverk och interna bestämmelser. Utlämnande av allmän handling, arkivering och besvarande av frågor förekommer i viss utsträckning. Du bevakar ärendeflödet, tar ut statistik ur vårt dokument- och ärendehanteringssystem tillsammans med dina kollegor samt analyserar resultat och återkopplar till verksamheten hur ärendehantering och dokumenthanteringen fungerar per enhet/avdelning.

Du har, tillsammans med dina kollegor, en viktig roll i att utbilda kontorets medarbetare och deltar i nätverk, arbetsgrupper och projekt för att bidra till utveckling av ärende- och informationshanteringen kontorsövergripande.

Trafikkontoret har idag fem registratorer och söker nu en ersättare för en av våra medarbetare som går mot nya utmaningar. Tjänsten är placerad på enhet nämnd- och ärendehantering, avdelning verksamhetsstyrning. Här jobbar idag 13 engagerade personer med olika yrken, nämndsekreterare, arkivarier, vaktmästare, lokalsamordnare och givetvis registratorer.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lämplig utbildning, gärna inom ärende-, information- och dokumenthantering eller offentlig administration, och har kunskap i offentlig lagstiftning. Vi ser gärna att du har flera års praktisk erfarenhet inom området men än viktigare är din inställning och personliga egenskaper.

Som person är du samarbetsinriktad och flexibel med stor problemlösningsförmåga, men samtidigt självständig och ansvarstagande samt vill se resultat i arbetet. Du är serviceinriktad och trivs i en roll med många kontakter. Tjänsten kräver att du är noggrann, ansvarstagande och strukturerad, kan hantera många uppgifter samtidigt och sätter dig lätt in i nya arbetsuppgifter.

Du tar gärna initiativ till förbättringar, utveckling och arbetsuppgifter där du identifierar behov för att tillsammans, ihop med övriga registratorer och verksamheten, upprätthålla samt utveckla allmänhetens tillgänglighet till kontoret. Du vill se resultat i arbetet, har ett diplomatiskt anlag och är en god kommunikatör. Omvärldsbevakning och nätverkande är en naturlig del i ditt arbetssätt, liksom att hålla god ordning och reda och att arbeta för en ökad transparens i verksamheten. För att lyckas i uppdraget söker vi därför dig med personlig mognad och har förmåga att engagera andra.

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vår arbetsplats är belägen i centrala Göteborg och vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Om rekryteringsprocessen:
För din kännedom arbetar vi med kompetensbaserade rekryteringsprocesser, en metod som innebär att vi fokuserar på kompetens för tjänsten samt personliga egenskaper. Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag. För en del av våra rekryteringar tillämpar vi testning som en del av vårt urvalsarbete. Mer information gällande testning får du om du går vidare i processen.

Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/trafikkontoret-goteborgs-stad/

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Trafikkontoret
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 oktober 2021
  • Ansök senast: 14 november 2021

Liknande jobb


15 november 2024

Registrator med driv, tillsvidareanställning

Registrator med driv, tillsvidareanställning

5 november 2024

Registrator

Registrator

31 oktober 2024