Fransktalande Customer Success till mjukvarubolag

Arbetsbeskrivning

Är du en fransktalande person som vill utmanas och utvecklas inom ett företag som är på en spännande tillväxtresa? Vill du vara en del av ett fantastiskt team och agera ansiktet utåt för oss på Netset? Om ja - fortsätt läsa!

Vi på Netset har vårt huvudkontor i Malmö och är världens ledande leverantör av premium e-handelslösningar för IT- och telekombranschen. Vi är ca 70 medarbetare som jobbar i Sverige, Norge, Danmark, UK, Frankrike och Pakistan. Våra plattformar heter Nettailer, Nettailer SA och Nettailer Drive. Vi utvecklar dem internt, vilket innebär att vi inte bara kan dem utantill - utan med 500+ system i kommersiell drift över hela Europa vet vi också att våra lösningar är bland de bästa.

Om rollen

Som en del av vårt Customer Success team i Malmö kommer du ha ett ansvar att finnas tillgänglig för våra kunder, med huvudfokus på den franska marknaden. Det innebär ett nära samarbete med våra affärsutvecklare, att bidra till en bra onboarding av våra nya kunder och att vidare vara den första kontakten när de behöver vår stöttning. Utöver detta kommer du också att förmedla våra kunders frågor internt, och genom ärendehantering och uppföljning säkerställa att de får ut de mesta av de produkter och tjänster som vi på Netset levererar.

Du kommer att jobba tillsammans med härliga kollegor som, precis som du, gärna delar med sig av sin kunskap och sina erfarenheter. I rollen kommer du att tillsammans med dem ha chansen att göra skillnad hos oss genom att:

- Driva processförbättring inom Customer Success och first line support för våra kunder

- Vara involverad i onboarding och utbildning för våra nya och befintliga kunder

- Hjälpa kunder att lösa sina problem och att komma med förslag på tillgängliga funktioner i våra plattformar, alternativt genom förslag på anpassningar

- Förmedla ärenden till second line support och se till att ärendena slutförs

- Ha kundkommunikation via mejl och telefon samt mejlutskick i samband med exempelvis planerade driftsavbrott

- Ansvara för kommunikation och åtgärder i samband med uppsättning av standardiserade integrationer mot samarbetspartners

- Nätverka och bygga relationer med samarbetspartners/distributörer

Hos oss på Netset finns det utöver detta stora möjligheter att utvecklas inom områden du brinner lite extra för, både inom Customer Success och affärsutveckling.

Om dig

För att må bra, trivas och bli framgångsrik i rollen är din inställning lika viktig som din erfarenhet. Som person bör du vara serviceinriktad och motiveras av att supportera och hjälpa andra. Du är nyfiken, drivs av att hitta lösningar på problem och du tar stort ansvar för ditt arbete.

Vi söker dig som:

- Har ett par års arbetslivserfarenhet eller mer

- Är kommunikativ och van vid att jobba nära kunden

- Har erfarenhet av att jobba med administrativa system, så som Visma, Navision eller liknande

- Har förståelse för affärsprocesser

- Motiveras av att supportärenden besvaras i rimlig tid och med god kundnöjdhet

- Kan flytande svenska och franska i både tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska

Och nu till det viktigaste, självklart har du flera års erfarenhet av att ha jobbat backoffice med någon eller några utav Netsets lösningar - skojar! Men det eller erfarenhet av e-handel vore såklart ett plus 😊

Varför Netset?

Vi strävar efter att skapa en atmosfär som är familjevänlig och inspirerande, där varje medarbetare får bästa möjliga uppmärksamhet och bemötande. Vi anser att Netset ska vara en bra arbetsplats - därför investerar vi i våra medarbetare, och är alltid öppna för förslag och förbättringar som gör oss till ett bättre företag. Om du som oss gillar att utvecklas i din roll och samtidigt ha roligt med dina kollegor på vägen, genom exempelvis härliga temafester, padel, yoga eller moutainbiking - då kommer du att trivas hos oss!

Intresserad? Så här går du till väga!

Låter det här som en roll och ett team som du skulle kunna trivas i - då vill vi gärna höra mer från dig! Sök jobbet, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa in.

Om du har frågor om rollen, teamet eller företaget, kontakta Elin Andersson, Tech Talent Acquisition Specialist, elin.andersson@progrits.se.

En del av Progrits

Sedan 2021 är Netset en del av Progrits - en nordisk mjukvarukoncern med ett tiotal entreprenörsföretag inom fordons-, e-handel/logistik- och resebranschen. Vi drivs av teknisk innovation, med kravet att kundvärdet alltid står i centrum. Sedan 2023 är Progrits en del av Axcel, ett nordiskt riskkapitalbolag med stort intresse för tech-sektorn.

Progrits innebär ökade möjligheter till tillväxt, inte bara för oss som företag utan för dig som anställd. Det innebär också en större trygghet då investeringar görs långsiktigt och med uthållighet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Netset
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 oktober 2023
  • Ansök senast: 3 april 2024

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024