Fransktalande front line support till Motorit

Fransktalande front line support till Motorit

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet inom serviceyrket och ett stort IT intresse? Just nu söker vi nästa stjärna inom IT- Support till vår spännande kund Motorit. Rollen passar dig som drivs av att hjälpa andra, lösa problem och utvecklas in din roll. Vill du dessutom utnyttja dina kunskaper inom franska är denna tjänst helt rätt för dig! Ansök redan idag, då vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Motorit AB är Biliakoncernens egna IT-bolag som arbetar brett inom området med bland annat drift, support, systemutveckling, projektledning och IT-säkerhet. Här ges du möjlighet att arbeta i en ständigt utvecklande IT-miljö. I dagsläget supporterar Motorit omkring 5000 användare, däribland Biliakoncernens egna medarbetare samt användare från ett par andra kunder inom branschen. I rollen som front line support är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att supportera användare i IT-ärenden, både via telefon samt via ett ärendehanterinssystem. Du kommer hantera ärenden från användare i Sverige, Norge, Luxemburg och Belgien, därav krävs att du ska kunna genomföra dialog på svenska, engelska och franska. Du kommer tillhöra ett litet sammansvetsat team som genomsyras av omtanke och målmedvetenhet.

För att ge dig bästa förutsättningarna för att lyckas i rollen erbjuds du gedigen introduktion, genom utbildning samt god stöttning från dina erfarna kollegor. Rollen kräver ingen formell IT-utbildning, däremot ser vi att du har ett stort IT-intresse och en målmedvetenhet om att utvecklas inom området.

Du erbjuds


* Möjligheten till arbeta på globalt företag med goda utvecklingsmöjligheter
* Chansen att påbörja eller utveckla din formella IT-karriär
* En konsultchef som engagerar sig i din roll och dina framtida mål


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
- Hantera inkommande supportärenden
- Besvara IT-relaterade frågor över telefon
- Samarbeta med andra avdelningar, däribland Backoffice- och driftavdelningen

VI SÖKER DIG SOM
- Kan kommunicera obehindrat på franska, svenska och engelska
- Har tidigare erfarenhet från ett servicerelaterat yrke
- Har ett stort IT-intresse, alternativt tidigare arbetserfarenhet/utbildning inom området

Stor vikt i denna process kommer att läggas på din motivation för rollen samt hur du är som person. Som person ser vi att du är:


* Serviceinriktad
* Ansvarstagande
* Lösningsorienterad


Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Sisjön, Västra Frölunda
* Arbetstider: Du kommer arbeta enligt ett rullande schema, mellan 6.30-18.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Här kan du läsa mer om Motorit.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2022
  • Ansök senast: 30 december 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Teknisk Support Specialist

Teknisk Support Specialist

13 oktober 2024

11 oktober 2024