OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Centric söker just nu en fransktalande IT-tekniker för uppdrag hos vår kund Motorit i Sisjön! Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som IT-tekniker samt har ett stort intresse för området och vill lära dig mer? Behärskar du dessutom svenska, engelska och franska obehindrat? Då är detta något för dig!
Tjänsten förväntas starta inom en snar framtid.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att bygga på din karriär.
Arbetsuppgifter
Som IT-tekniker på Motorit så kommer du att arbeta i servicedesken på deras kontor i Sisjön. Du tillhör ett team med IT-tekniker och rollen är en kombinerad 1st/2nd line. I din roll arbetar du huvudsakligen med support och felsökning via telefon och i ärendehanteringssystem.
Arbetsuppgifter som ingår i rollen är teknisk dokumentation, systemadministration, support och felsökning av:
- Verksamhetsspecifika applikationer
- Active directory
- Office 365
- Citrix
- Skrivare
- Nätverk
- Telefoni
- Mobila enheter (iOS & Android)
Servicedesken är öppen mellan 06:30-18:00. Du arbetar heltid och arbetstiderna är förlagda under dessa timmar. Rullande schema tillämpas där du vissa veckor kan nyttja flexibla arbetstider. Jour kan även förekomma vissa helger.
Din profil och kvalifikationen
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta som IT-tekniker, antingen i en servicedesk, onsite eller annan motsvarande roll. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem samt med support och felsökning av applikationer som används i en företagsmiljö. Vidare hanterar du svenska, engelska och franska obehindrat i tal och skrift.
Som person är du serviceminded, kommunikativ och pedagogiskt. Du har ett stort intresse för IT och teknik och vill ständigt lära dig mer. Här får du en chans att utvecklas i din yrkesroll. Du vågar fråga om det är något du inte förstår samt driver arbetet framåt och hittar lösningar.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Något för dig? Ansökningar behandlas löpande så registrera din ansökan redan idag!
Vad vi erbjuder
Förutom vårt härliga gäng av konsulter och kollegor får du som anställd hos Centric alla verktyg du behöver för utvecklas i din yrkesroll. Vi sätter stort värde i att våra medarbetare utvecklas och höjer sin kompetens. Vi erbjuder därför alla våra konsulter möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan där vi bekostar såväl studiematerial samt certifieringar.
Vi med många tycker att vi är Sveriges bästa IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med över 370 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Alexandra Fahlström på tfn: 0734-159 388 eller alexandra.fahlstrom@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229