Fransktalande kundtjänstmedarbetare till Kista

Fransktalande kundtjänstmedarbetare till Kista

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Till vår fina kund i Kista söker vi nu en serviceinriktad och positiv kundtjänstmedarbetare med mycket goda franska kunskaper. Företaget arbetar inom hälso- och sjukvårdsbranschen och ingår i en större internationell koncern och i rollen kommer du att arbeta mot den franska marknaden och stötta upp mot de nordiska länderna vid behov. Du kommer att jobba med fem glada och stöttande kollegor.

Tjänsten

I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du att ingå i ett kundserviceteam där ditt huvudområde är Frankrike och där dina kollegor främst arbetar mot de nordiska länderna. Tillsammans erbjuder ni förstklassig service. Företagets kunder är bland annat sjukhus, landsting och företag som jobbar med vård men även en del privat personer. Du kommer att besvara frågor från kunder via mejl och telefon (ca 8–10 samtal/dag), ta emot beställningar, skapa och lägga upp ordrar och se till att allting är korrekt upplagt i systemet. Det ingår även viss retur- och reklamationshantering. Rollen mot den franska marknaden är korrdinerande med mycket kontakt med den Franska Sales Managern och återförsäljare i både England och Holland samt många kontaktytor internt.

Detta är ett konsultuppdrag och du blir anställd av oss på The Place men arbetar ute hos kunden. Uppdragets längd är 6 månader med goda möjligheter till överanställning hos kundföretaget. Tjänsten är på heltid 40tim i veckan och telefonlinjen är öppen 8–16. Önskad start är så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid.

Kvalifikationer

För att passa in i denna roll söker vi dig med följande bakgrund

• Mycket goda kunskaper i Franska och Engelska i tal och skrift.
• Erfarenhet av arbete inom kundservice/kundtjänst/ordermottagning
• God systemvana och kunskaper i Officepaketet
• Vissa kunskaper i Svenska i tal och skrift

Meriterande:

• Erfarenhet av ERP-systemet Dynamics 365

Personligt

För denna tjänst lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är serviceinriktad, kommunikativ, orädd och driven. Du trivs bra i en roll där det är en mix av både kunddialog och administration. Din samarbetsförmåga är mycket god och du stöttar gärna upp dina kollegor likväl som du inte är rädd för att be om hjälp om det är något som du inte förstår. Vidare är du ansvarstagande, förändringsbenägen och ser till så att dina arbetsuppgifter inte blir liggandes. Du är också strukturerad, har ett gott ordningssinne och bidrar till ett positivt klimat.

Arbetstid/Varaktighet

• Heltid (40h/v)
• Konsultuppdrag på 6 månader med möjlighet till överanställning eller förlängning
• Placering: Kista med möjlighet att arbeta hemifrån 1–2 dagar i veckan
• Start: Så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Passar beskrivningen in på dig? Det hoppas vi så klart att den gör! Tveka i så fall inte att skicka in din ansökan. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 augusti 2024
  • Ansök senast: 29 september 2024

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024