Fransktalande Säljsupport / Innesäljare

Fransktalande Säljsupport / Innesäljare

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
I Heatex Sales Support arbetar du som spindel i nätet för att säkra och ha koll på kundernas order; att de är korrekta, läggs in i planeringen, produceras och levereras. Du har tät kontakt med kunderna som finns i hela Europa men också med produktionen, transportbolag och kollegor. Du kommer att arbeta mot fransktalande kunder, varför du talar och skriver franska.

Sökord: industri, logistik, transport, transportplanering, leveransplanering, produktion, produktionsplanering, innesäljare,



Om verksamheten
Heatex har sedan starten i Sverige på 1960-talet tillverkat och utvecklat luft-luft värmeväxlare. Idag är företaget en global aktör kända för sina högkvalitativa och effektiva produkter. Heatex har bolag i USA, Kina och Tjeckien med huvudkontor i Malmö.

Företagets kärnvärden är Excellence, Honesty och Simplicity vilket innebär att man förser marknaden med högkvalitativa och effektiva produkter som uppfyller högt ställda krav utan att göra lösningarna mer komplicerade än nödvändigt.

Läs mer på www.heatex.com



Mer om tjänsten
På Heatex kundservicecenter i Malmö arbetar idag ett väl inarbetat team om 6 personer.
Ni hjälps åt med det dagliga arbetet men ni har också var och en ansvar för egna kunder.

I arbetsuppgifterna ingår:
• Du kontrollerar kundorder och säkerställer att de är korrekta. Ibland behöver du prata med kunden för att höra mer om deras behov.
• Med hjälp av överenskomna ledtider planerar du ordern och stansar in den i systemet (Pyramid).
• Leveransplaner, transporter och order koordineras och följs upp både före, under och efter affären.
• Du håller löpande kontakt med dina kunder för att säkerställa att kvalitetsmål uppnås.
• Du svarar på frågor och har många kontakter med kunder, kollegor och samarbetspartners i Europa.
• Du arbetar proaktivt med prognoser och produktionskapacitet för att ni ska få ett bra flöde i arbetet och för att kunden ska bli nöjd.



Din profil
Du är van att arbeta självständigt i en roll där service och kundkontakter är viktigt och du bör ha arbetat i en internationell miljö. Du har ett affärsdriv och är mycket social, här kommer du att ha många kontakter dagligen.

Du har troligen erfarenhet av att arbeta i tillverkande industri, kanske med leveranser, logistik, kundservice, försäljning eller liknande. Att du pratar och skriver en vårdad svenska, engelska och franska är krav för denna tjänst.
Fler språk är meriterande.


Ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.com med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval, sök gärna tjänsten redan idag och senast 31 januari. Tillträde enligt överenskommelse. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 0708 121 121, alternativt lena.lillier@dreamwork.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 december 2020
  • Ansök senast: 31 januari 2021

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024