Fraud Agent

Arbetsbeskrivning

Som nordens ledande digitala nischbank erbjuder vi våra kunder trygga och säkra tjänster. Då vi stadig växer utökar vi vårt team med ytterligare en Fraud Agent. Som Collectors egna “detektiv” kommer du ha som huvuduppgift att förhindra och hantera bedrägerier.

OM COLLECTOR BANK
Collector är en nischbank som erbjuder nytänkande finanslösningar för privat- och företagskunder. Innovation är en av våra största drivkrafter. Med snabbhet, flexibilitet och teknik i fokus anpassar vi tjänster och utvecklar nya lösningar utifrån våra kunders behov. Verksamheten omfattar privatlån, kreditkort, betallösningar för e-handel och detaljistkedjor, factoring, företagskrediter, fastighetslån, kredithantering och inlåning. Vår starka företagskultur, präglad av entreprenörskap, engagemang och etik har bidragit till obruten organisk tillväxt i 17 år. Sedan starten 1999 har vi utmanat och utvecklat branschen i Norden.

Collector är sedan 10 juni 2015 noterad på Nasdaq Stockholm, Large-Cap listan.

TJÄNSTEN
Rollen som Fraud Agent ingår i Collector Banks bedrägeriavdelning som arbetar för att förhindra framtida bedrägerier och administrerar de bedrägerier som genomförts.

Som Fraud Agent kommer du säkerställa att bedrägerier hanteras korrekt med hänsyn till samtliga involverade parter såsom utsatt person, e-handlare och Collector Bank. Rollen innebär en hög grad av ansvar och sekretess och du kommer ingå i ett team med kompetenta och engagerade medarbetare.

Hur en typisk dag ser ut:

Ta emot nya fall av bedrägerier.
Analysera fallet ur juridiskt och ekonomiskt perspektiv.
Uppföljning i pågående ärenden med polis, jurister och våra e-handlare.
Utvärdering och förbättringsarbete av våra processer.
Delta i strategiarbete.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start omgående eller enligt överenskommelse.

Vi erbjuder goda utvecklingsmöjligheter, löpande kompetensutveckling, aktiv satsning på god hälsa, gemensamma aktiviteter samt en stimulerande och rolig arbetsmiljö i centrala Göteborg.


VI TROR ATT DU
Som söker har erfarenhet av bedrägeriförebyggande arbetet som innefattat daglig problemlösning samt har en högskoleutbildning inom ekonomi eller likande. Erfarenhet av tidigare arbete inom E-Commerce, lån eller kort är meriterande.

Då du kommer att ha daglig kontakt med våra samarbetspartners och slutkunder behöver du vara flytande i engelska och svenska, i både tal och skrift. Behärskar du det finska eller danska språket är detta mycket meriterande men inget krav.

Tjänsten ställer krav på att du har en god analytisk förmåga och att du är självgående, flexibel och lösningsorienterad. För att passa in i vår företagskultur trivs du i en fartfylld miljö i en föränderlig organisation.

INTRESSERAD?
Ansök med CV och personligt brev innan 12 mars 2017 så återkommer vi. Har du frågor eller vill veta mer? Kontakta Josef Bosaeus HR Partner på telefonnummer 010- 161 00 00.

Kontaktpersoner på detta företaget

Josef Bosaeus
0737120483
Carina Regnér

Hanna Hillerdal
010-1610829
Jeanette Wallin
0737-120474
Ida Ljungberg

Anna Selander

Josefine Berglund
0737-120601

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Collector Bank Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 20 februari 2017

Besöksadress

Östra Hamngatan 24, Göteborg
None

Postadress

Östra Hamngatan 24
Göteborg, 41109

Liknande jobb


Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024

20 november 2024