Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med toppklassig service och dessutom få värdefull inblick i hur det är att jobba inom ett världsomspännande företag? Då ska du inte missa denna chans hos American Express, urval sker löpande.
OM TJÄNSTEN
I denna roll kommer du som Fraud Specialist att identifiera potentiella bedrägerier hos American Express befintliga privat- och företagskunder samt minimera potentiella förluster genom att samla in och analysera relevant data för att avgöra lämpliga åtgärder. Du kommer att tillhöra ett härligt team på 11 personer och utgå från American Express fina lokaler som ligger på Gärdet.
Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos American Express. Detta är primärt ett vikariat fram till september 2025 men kan komma att förlängas.
Du erbjuds
- Flexibilitetspolicy där du utgår från kontoret och kan arbeta 2 dagar/vecka remote
- Möjligheten att vara en del av ett globalt företag
- En dedikerad konsultchef och karriärspartner under hela uppdraget
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
Som Fraud Specialist kommer du att ansvara för att hantera inkommande och utgående samtal från kunder kontinuerligt under schemalagda arbetspass, samtidigt som en professionell relation mellan American Express och kunden upprätthålls.
* Utreda bedrägerianmälningar, stödja bedrägerioffer och potentiella offer, utföra identitetsåterställning och hantera ärenden för offer
* Leverera kundservice i världsklass, erbjuda skräddarsydda lösningar och förhandla fram positiva utfall för både kund och American Express
* Identifiera möjliga bedrägeriförsök och minimera potentiella förluster för American Express genom att samla in och analysera relevant data för att avgöra lämpliga åtgärder
* Säkerställa att företaget följer gällande regler eftersom behoven kan variera mellan olika länder, regioner och marknader
* Hantera känslig kundinformation på ett ansvarsfullt sätt och upprätthålla lämpliga integritets- och skyddsstandarder
* Uppnå och överträffa mål för kvalitet, regelefterlevnad och produktivitet
VI SÖKER DIG SOM
- Har arbetslivserfarenhet inom service, främst hanterat inkommande och utgående kundsamtal för att lösa ärenden
- Har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift, då det används i det dagliga arbetet. Andra nordiska språk är meriterande
- Har avklarad gymnasieexamen
- Har god systemvana och kan enkelt navigera mellan flera system och digitala verktyg för att hjälpa American Express kunder
Vi värdesätter personliga egenskaper som skapar trygghet och relation till American Express kunder. För att lyckas väl i rollen krävs det att du trivs i en serviceinriktad och kommunikativ roll och är lyhörd som person. Du har en förmåga att sätta dig in i mottagarens situation med empati, förståelse och viljan att hjälpa genom högkvalitativ service. Genom detta är du nyfiken, har ett strukturerat arbetssätt och är målinriktad med ambition att skapa goda resultat. Vidare ser vi att du är problemlösande och kan ha fokus på detaljer; förmåga att fatta goda beslut i en snabb miljö samt hantera flera uppgifter och omprioritera löpande.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
American Express är ett globalt företag etablerat i över 130 länder som erbjuder sina kunder privata kontokort, företagskort, finansiella tjänster och resor. American Express har gjort skillnad i människors liv i över 160 år och stöttat dem i stora och små ögonblick, beviljat tillgång, verktyg och resurser för att ta sig an sina största utmaningar och skörda de största belöningarna. Läs mer om American Express och deras verksamhet här.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231