OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt affärsområde som tillhandahåller betallösningar i e-handel växer! Vi söker nu dig som är noggrann och ansvarsfull, med förmåga att effektivt granska och administrera stora mängder information. Du ansvarar tillsammans med dina kollegor för att identifiera, följa upp och minimera bedrägerier och penningtvätt när volymerna ökar.
Vad innebär rollen?
I rollen, som har störst fokus på området Fraud, granskar, hanterar och administrerar du högriskorders, administrerar inkommande polisanmälningar samt besvarar och åtgärdar inkommande mail och samtal. Du kommer även komma i kontakt med AML. Syftet är att motverka och minska risken för att affärsområdets produkter utnyttjas i ekonomisk brottslighet samt reducera risken för kreditförluster till följd av bedrägliga ordrar. Rollen innebär mycket administrativt arbete och kräver en god uppmärksamhet på detaljer. Du har stort ansvar och det är viktigt att du trivs med det, då ditt arbete är av stor vikt för Svea och våra kunder. I rollen ingår även viss kundkontakt då du kontrollringer på ordrar med högt värde. Du förväntas samarbeta och stötta medarbetare aktivt inom frågor som rör bedrägeririsk och AML, samt dela med dig av dina kunskaper och omvärldsbevakning inom området till övriga i teamet.
Vem är du?
Vi söker dig som är ansvarskännande och lösningsorienterad, då du självständigt behöver finna lösningar inom de givna ramarna. Du är prestigelös och serviceminded, samt kommunicerar på ett pedagogiskt sätt i samarbetet med dina kollegor. Vidare är du noggrann, strukturerad samt har en god förmåga att prioritera ditt arbete och sätta upp mål. Då du hanterar mycket data som ska processas snabbt behöver du vara effektiv och snabb i ditt arbete. Du har även:
- Erfarenhet av liknande roll, där du hanterat och analyserat stora mängder data
- Goda kunskaper inom området Fraud, samt har kommit i kontakt med AML
- En god analytisk och administrativ förmåga
- Flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Om Svea Bank
Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.
Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Fredrika Engelin på fredrika.engelin@svea.com. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt, så skicka din ansökan redan idag!